سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وال استریت ژورنال: بایدن زیر وعده‌های خود درباره اوکراین زد

بایدن با امتناع از تدوین استراتژی خود درباره جنگ اوکراین احتمال کاهش کمک مالی و نظامی به کی‌یف و شکست آن مقابل مسکو را رقم می‌زند.

گزارش شده است که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از گفتگو با کنگره و مردم در مورد استراتژی خود برای پیروزی در جنگ اوکراین که قرار بود ظرف ۴۵ روز پس از تصویب لایحه بودجه اضافی برای اوکراین تدوین شود، خودداری می‌کند.

گفته می‌شود، در صورتی که این استراتژی تدوین نشود احتمال کاهش بودجه اختصاصی آمریکا به اوکراین و شکست‌های بیش از پیش آن وجود دارد.

با این حال، این سند «چند ماه پس از پایان مهلت تعیین شده توسط کنگره» ارائه شد. علاوه بر این، سند کاملاً طبقه بندی شده و محرمانه است. دولت پشت سرافکندگی‌هایی مانند حمایت از اوکراین «تا زمانی که طول بکشد» پنهان شده است که این یک استراتژی نیست و طفره رفتن از پاسخگویی است.

گزارش شده است که رکود در میدان نبرد اوکراین و شکست‌های آن باعث ایجاد شک و تردید عمومی در ایالات متحده شده است و بدون توجه به اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شود، ادامه حمایت آمریکا را تهدید می‌کند.

پایگاه خبری پولیتیکو پیشتر اعلام کرد کاخ سفید بسته جدید کمک نظامی به ارزش مجموع ۵.۹ میلیارد دلار به اوکراین ارسال خواهد کرد. 

خاطرنشان می‌شود که ارسال کمک‌های اضافی به نیرو‌های مسلح اوکراین در جریان سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به ایالات متحده صورت گرفت. این بسته شامل تسلیحات و خودرو‌های زرهی ساخت آمریکا است همچنین قرار است تا پیش از پایان سال مالی جاری، انتقال کمک‌های نظامی به آمریکا ارسال شود.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.