رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه تایید کرد که روسیه تحت هیچ شرایطی اجازه ساخت سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین را نخواهد داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه تایید کرد که مسکو تحت هیچ شرایطی اجازه ساخت سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین را نخواهد داد.

پوتین در دیدار با روسای رسانه‌های برجسته کشور‌های عضو بریکس گفت: به صراحت می‌توانم بگویم که روسیه تحت هیچ شرایطی اجازه این (ایجاد سلاح هسته‌ای در اوکراین) را نخواهد داد.

روزنامه «بیلد» به نقل از یک مقام اوکراینی که نامش فاش نشد، روز جمعه گزارش داد که کی‌یف قادر است ظرف چند هفته «سلاح‌های هسته‌ای» برای استفاده علیه روسیه بسازد.

این روزنامه اشاره کرد که این سناریو برای دوره پس از حل و فصل احتمالی مناقشه با در نظر گرفتن عدم پذیرش اوکراین به عنوان عضو ناتو و اقدامات بعدی ارتش روسیه آماده شده است.

بیلد افزود که آمادگی کی یف برای چنین سناریویی با اظهارات اخیر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور تایید می‌شود. وی در جریان سفر اخیر خود به آمریکا در گفتگو با دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: یا اوکراین سلاح هسته‌ای خواهد داشت و سپس آن ابزار دفاعی ما خواهند شد یا باید به یک اتحاد بپیوندیم.

به نوبه خود، ولادیمیر زلنسکی به سرعت اعلام کرد که کی‌یف هرگز نگفته است که برای تولید سلاح‌های هسته‌ای آماده می‌شود و اوکراین روی توسعه آنها کار نمی‌کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار