سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش مصرف ۵۰۰ متر مکعب آب در هکتار در استان البرز

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز گفت:با تولید بیش از ۱ میلیارد اصله نشا در گلخانه‌های استان البرز موفق به کاهش مصرف ۵۰۰ متر مکعب در هکتار آب در کشاورزی شده ایم.

 بازدار در نشست هم اندیشی مدیران این سازمان با نماینده ولی فقیه در استان گفت: تلاش می‌کنیم علیرغم کمبود منابع با توسعه کمی و کیفی تولیدات کشاورزی، به افزایش امنیت غذایی در استان و کشور کمک کنیم.
وی گفت: استان البرز با وسعت کم، جمعیت بالایی دارد و همین موضوع چالش‌هایی برای بخش کشاورزی و تامین غذا ایجاد می‌کند، اما با تلاش مجموعه کشاورزان و جهاد کشاورزی تولید استان بخش بسیاری از نیاز غذایی را تامین می‌کند.
 
بازدار افزود: ما در بخش تولیدات دامی بیش از ۱۸ هزار تن گوشت قرمز، بیش از ۱۴ هزار تن گوشت مرغ، بیش از ۸۶ هزار تن تخم مرغ و بیش از ۵۶۰ هزار تن شیر تولید کنیم. 
 
او بیان کرد: در زمینه گوشت مرغ نیاز استان سالانه بیش از ۸۰ هزار تن است و ما تنها ۱۴ هزار تن تولید داریم و این موضوع نشان دهنده ناترازی زیادی در این حوزه است و تلاش داریم با تأسیس دو فارم مجهز و بزرگ بخشی از این ناترازی را جبران کنیم.
 
به گفته مدیرکل جهاد کشاورزی استان کل تولیدات زراعی، باغی و گلخانه‌ای استان در سال گذشته بیش از ۱میلیون و ۶۳۵ هزار تن بوده است که با ۴۷۸ هکتار گلخانه جز استان‌های پیشرو در توسعه کشت گلخانه‌ای هستیم.
 
بازدار ادامه داد: ۱۸۱ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با برند‌های خاص در سطح ملی و بین المللی با جذب ۲میلیون و ۷۰۰ هزار تن مواد خام کشاورزی، ارزش افزوده بسیاری در این بخش ایجاد کرده‌اند. موضوعی که با کاهش خرابی محصولات کشاورزی علی رغم تامین نیاز داخل موفق به صادرات بسیاری هم شده اند. در حوزه تولید قارچ با برداشت بیش از ۲۳ هزار تن رتبه نخست کاشت قارچ در کشور را داریم.
 
مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت: در حوزه کشت نشا با تولید بیش از ۱ میلیارد اصله نشا در گلخانه‌های استان موفق به کاهش مصرف ۵۰۰ متر مکعب در هکتار آب در کشاورزی شده ایم. با توسعه روش‌های نوین آبیاری راندمان آبیاری کشاورزی استان به بیش از ۵۲ درصد رسیده است که با میانگین کشوری تفاوت دارد و نشان می‌دهد ما در کاهش مصرف آب بخش کشاورزی عملکرد مناسبی داشته ایم.
 
او ادامه داد: بیش از ۴۶ شرکت دانش بنیان بخش کشاورزی در استان فعال هستند و قرار گرفتن در کنار بازار بزرگ مصرف محصولات کشاورزی ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی نوین و مدرن در استان ایجاد کرده است.
 
به گفته بازدار توسعه گلخانه‌های مدرن و هوشمند، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، توسعه واحد‌های تولید نهال از جمله مهمترین اهداف جهاد کشاورزی استان برای بهبود عملکرد در بخش تولید کشاورزی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.