سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مجلس:

اراک ۳۰ درصد از فرصت‌های مختلف کشور را فراهم کرده است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اراک ۳۰ درصد از فرصت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور را ایجاد کرده و تحویل داده و باید بزرگداشت این شهر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نادرقلی ابراهیمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اراک‌ جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته و دارد، هرچند قدمت تشکیل اراک حدود ۳۰۰ سال به جهت مدرنیت و شهرسازی است و در یک بافت مهندسی با جایگاه ویژه شهرسازی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: بسیاری از بزرگان کشور به خصوص در عهد معاصر از جمله امام راحل، امیرکبیر، قائم‌مقام فراهانی، پرفسور حسابی و آیت‌الله اراکی و خیلی از بزرگان دیگر در استان مرکزی و به خصوص شهر اراک متولد و پرورش یافته‌اند و معرفی این شخصیت‌های برجسته باید بیش از پیش مورد توجه متولیان امر قرار داشته باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اراک اولین شهر مهندسی ساز کشور است و باید افتخارات این شهر مدام بویژه به نسل جوان گفته شود تا مسیر آینده با اتکا به تاریخ پرافتخار شهر روشن‌تر باشد.

ابراهیمی اظهار کرد: شرایط امروز اراک با وجود همه زحمات و تلاش‌هایی که در دولت‌های مختلف انجام شده با جایگاه این شهر فاصله دارد و شان و جایگاه این شهر خیلی بالاتر است و باید این مهم در سطح ملی و بین‌المللی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: جمع بندی برنامه‌های هفته فرهنگی اراک باید یک مسیر و جریان جدیدی برای شهر اراک باشد.

هفته فرهنگی اراک امروز ۲۸ مهرماه آغاز وتا تا چهارم آبان‌ماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، پس از مرگ محمدشاه قاجار، پسرش ناصرالدین میرزا که شانزده سال داشت به شاهی رسید. وی پس از آن که در تبریز بر تخت نشست، میزا تقی‌خان امیرنظام را با لشکری آراسته به تهران فرستاد و خود در ۲۱ ذی‌القعده به تهران رسید. ناصرالدین میرزا، پیش از ورود به تهران، امیر نظام را به لقب اتابک اعظم ملقب کرد و او رابه صدر اعظمی خویش برگزید. بعدها صدر اعظم ناصرالدین شاه توسط سلطان قاجار ملقب به امیر کبیر گردید.

امیرکبیر در ۲۸ مهرماه سال ۱۲۲۷ هجری شمسی به صدارت رسید و در طول کمتر از سه در این منصب بود که خدمات شایسته‌ای از خود به یادگار گذاشت. او پس از حدود سه سال صدارت با دسیسه درباریان و به خصوص مهداولیا مادر ناصرالدین‌شاه از سمت خود برکنار و به کاشان تبعید شد و حدود ۴۰ روز بعد در باغ فین کاشان توسط علی خان حاجب‌الدوله به قتل رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.