سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان: دخالت ناتو در درگیری اوکراین منجر به فاجعه خواهد شد

صدر اعظم آلمان خواستار اجتناب از دخالت ناتو در درگیری اوکراین شد.

اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که دخالت ناتو در درگیری اوکراین به فاجعه منجر خواهد شد و باید از چنین تحولی جلوگیری کرد.

بر اساس گزارش آرتی، شولتس افزود: ما تا آنجا که ممکن است از اوکراین حمایت می‌کنیم، اما در عین حال اطمینان می‌دهیم که ناتو به یک طرف درگیری تبدیل نشود، تا این جنگ منجر به فاجعه بزرگ‌تر نشود. همه به خوبی از این مسئولیت آگاه هستند و هیچ کس نمی‌تواند آن را از ما سلب کند.

به گزارش وب سایت پولیتیکو، شولتس در سخنرانی روز چهارشنبه در مقابل پارلمان آلمان تمایل خود را برای مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای آنچه صلح عادلانه خواند، ابراز کرد.

پیش از این نیز صدر اعظم آلمان تاکید کرده بود، حتی اگر قدرت‌های غربی به اوکراین مجوز آزادی بیشتری در استفاده از تسلیحات دوربرد آنها علیه روسیه را بدهند، برلین موشک‌های دوربرد در اختیار کی‌یف قرار نخواهد داد. شولتس بارها گفته است که تحویل چنین سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین، «خطر جدی تشدید تنش‌ها» را به همراه خواهد داشت.

با این حال، آلمان پس از آمریکا دومین تامین‌کننده بزرگ تسلیحات برای اوکراین است. برلین تاکنون حدود ۲۸ میلیارد یورو حمایت نظامی به اوکراین ارائه کرده است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.