در پایان اجلاس سران که در بروکسل برگزار شد، سران اتحادیه اروپا بر ادامه حمایت نظامی از اوکراین تاکید کردند.

در پایان اجلاس سران که در بروکسل برگزار شد، سران اتحادیه اروپا بر ادامه حمایت نظامی از اوکراین تاکید کردند و خواستار افزایش و تسریع تامین سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات شدند.

براساس گزارش آر تی، در پایان این اجلاس اعلام شد که شورای اروپا خواستار افزایش سریع پشتیبانی نظامی و تسریع در انتقال به ویژه سامانه‌های دفاع هوایی، مهمات و موشک‌ها به اوکراین است.

سران اتحادیه اروپا همچنین حمایت خود را از افزایش حمایت از صنایع دفاعی اوکراین ابراز و از تصمیم برای تمدید مأموریت آموزشی اتحادیه اروپا برای ارتش اوکراین استقبال کردند.

در همین حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در مصاحبه‌ای که امروز توسط وب سایت The Pioneer منتشر شد، اخبار منتشر شده از وضعیت میدان نبرد مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا و کشور‌های غربی در درگیری در اوکراین شکست خورده اند را تائید کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر مجموع کمک‌های ارائه شده توسط این کشور و متحدانش به اوکراین از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه را حدود ۲۴۲ میلیارد دلار برآورد کرده بود. به گفته بلینکن، آمریکا ۹۴ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است و شرکای اروپایی، آسیایی و سایر شرکای آن ۱۴۸ میلیارد دلار کمک کرده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز از سویی دیگر تاکید کرد که تامین تسلیحات جدید برای اوکراین، از جمله هواپیما‌های اف-۱۶، وضعیت جبهه را تغییر نمی‌دهد، بلکه تنها درگیری را طولانی می‌کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار