سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه ارومیه:

ایران به قدرت منطقه تبدیل شده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: ایران کشوری مستقل است و به قدرت منطقه تبدیل شده، اما رژیم صهیونیستی به آمریکا وابسته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد، گفت: ملت ایران اسلامی پشتیبان ملت مظلوم لبنان و فلسطین است و دفاع از مظلومان یک واجب شرعی و نمی‌توان از این مسیر و هدف عقب نشینی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: ایران اسلامی یک مملکت مستقل از نظر اقتصادی، نظامی و دیپلماسی بوده و سایر کشور‌ها نیز با خود همراه کرده و با یک ائتلاف قدرت قوی منطقه‌ای را به وجود آورده است ولی رژیم صهیونیستی کاملا به بیگانگان از نظر اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک وابسته است و امکانات مالی و نظامی چندانی ندارد.

وی بیان کرد: اینکه رییس مجلس شورای اسلامی ایران خودش با خلبانی و راهبری یک هواپیما عازم لبنان شد پیامی داشت و این بیانگر قدرت نظام اسلامی و استقلال آن است که اینگونه اعلام موضع می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: ما نمی‌توانیم کوتاهی کنیم و عقب نشینی داشته باشیم و این قول خداوند و واجب شرعی است که باید در راه آنان جنگ کنید و مستضعفان را نجات دهید.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، با اشاره به اهداف رژیم صهیونیستی در جنایات غزه و حمله به جبهه مقاومت گفت: تاکنون رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از اهداف خود در خصوص نابودی حماس و از بین بردن غزه نائل نشده است و نباید به هیچ عنوان از رجزخوانی این رژیم پوشالی ترسید. 

وی افزود: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد از حد خود بگذرد، یک هدف محدود و مشخص برای موشک‌ها و پهپاد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ ایران کشوری مستقل است و به قدرت منطقه تبدیل شده، اما رژیم صهیونیستی از نظر اقتصادی، دیپلماسی و نظامی و... به آمریکا وابسته است. 

خطیب جمعه ارومیه با اشاره به تبلیغ موضوع هلال شیعی توسط دشمنان و اینکه ایران در صدد ایجاد هلال شیعی است، گفت: رهبر معظم انقلاب مساله اسلام در مقابل کفر را مطرح کردند و گفتند که بحث شیعه و سنی نیست و اقای هنیه یک شخصیت سنی، قهرمان سنی مقاومت و مهمان ایرانی‌ها بودند که به شهادت رساندند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: در لبنان و سوریه ایرن نفوذ و حضور خوبی دارد و ما در کنار آنان هستیم و هر کسی بخواهد در این باره فاصله بیاندازند نظام اسلامی به آنها نزدیک شده و دست روی گلوی آنان می‌گذارد.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونسیتی مگر چقدر مساحت دارد؟ در یک مساحت کم ۹ میلیون جمعیت مستقر هستند در حالیکه ایران یک سرزمین وسیع با هشتاد میلیون جمعیت است.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: آنجا یک هدف محدود و مشخص برای موشک‌ها و پهباد‌های نظام اسلامی بوده و اگر از حد و اندازه خود عدول کنند بهترین هدف برای ایران اسلامی هستند.

وی ادامه داد: از نظر اقتصادی هم آنان وابسته هستند در حالیکه ما مردانه ایستادیم و بدون وابستگی پیش رفتیم و اگر اقتصاد جهانی مقداری با بحران مواجه شود آنان از بین می‌روند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: تمام اقدامات آنان رجز خوانی است و این قدرتی که خداوند در سایه ایمان و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری به کشور ما اعطا کرده است در هیچ جای جهان نظیر ندارد.

وی با اشاره به خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: نماز رهبر انقلاب وعده صادق سوم است و این یک مرحله حساسی بود که رهبر انقلاب در نماز جمعه با بیش از ۲ میلیون نفر حضور یافتند و خطبه‌ها را با شجاعت بیان کردند و این بیانگر اینست که ایران آماده است.

حجت الاسلام قریشی گفت: به تعبیر سایرین این سیلی محکمی به گوش رژیم صهیونیتستی بود و تمامی اقدامات انان چیزی جز یک رجز خوانی ناشی از ضعف نیست.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از اهداف خود در خصوص نابودی حماس و از بین بردن غزه نائل نشده است و نباید به هیچ عنوان از رجزخوانی رژیم صهیونیستی ترسید.

حجت الاسلام قریشی گفت: اگر توان و امکان حضور در نبرد با رژیم صهیونیستی بر کسی وجود ندارد از طریق مالی در مسیر جهاد و تقویت جبهه مقاومت می‌تواند مساعدت کنند.

به گزارش ایرنا نماز جمعه این هفته ارومیه در مصلی امام خمینی (ره) این شهر با حضور نمازگزاران برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.