سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سازمان اوقاف به کمک حل مشکل آلودگی هوا آمد

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات سازمان اوقاف گفت: یکی از مسائلی که در کشور دچارش هستیم، آلودگی هواست، که سازمان اوقاف به حل آن کمک می‌کند.

سهیل بیگدلی، معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه درباره رویکرد سازمان جهت حمایت از طرح‌های دانش بنیان گفت: یکی از موضوعات مدنظر رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه استفاده از ظرفیت‌های راکد سازمان در جهت ارتقای تولیدات یا محصولات است. چراکه این سازمان ظرفیت‌های راکد قابل توجهی دارد.

وی افزود: حجت‌السلام و المسلمین خاموشی توصیه کرد که از این ظرفیت‌ها در جهت ناترازی‌های موجود استفاده شود. حدود هفت حوزه برای ما مشخص شده، که شامل کشاورزی، دامپروری، آبزی‌پروری که جمع این سه حوزه کمک به امنیت غذایی، تولید انرژی و انرژی خورشیدی، معادن، حمل‌ونقل و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌کند. 

بیگدلی ادامه داد: قوانین سازمان اوقاف اجازه ورود مستقیم موقوفات در حوزه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان یا حمایت از آنها را نمی‌دهد. چون ممکن است این حمایت‌ها نتیجه‌ای نداشته باشد و سرمایه موقوفات در معرض اتلاف قرار بگیرد. برای حل این موضوع اکوسیستمی در سازمان اوقاف شکل گرفت و آن ایجاد صندوق پژوهش فناوری بود. این صندوق با حمایت موقوفات تشکیل شد. حال زمینه‌های مختلف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در این صندوق وجود دارد. مانند تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه، ورود به شرکت، سهامداری شرکت و ....

به گفته معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه، تقریباً صد درصد سرمایه‌گذاری که در صندوق پژوهش فناوری انجام می‌شود، مثبت است. یکی از ناترازی‌هایی که در کشور دچارش هستیم، مسائل زیست محیطی یا آلودگی هواست، که مدام با آن رو‌به‌رو هستیم. با توجه به تجربه همکاری‌مان با جهاد دانشگاهی در زمینه امنیت غذایی و ... کار مشارکتی با جهاد دانشگاهی در زمینه مونولیز که بخشی از زنجیره تولید کاتالیز است و عموماً در خودرو استفاده می‌شود، انجام شد. این تولید کمک به حل آلودگی هوا می‌کند. بعد از ماه‌ها جلسات متعدد تفاهم‌نامه‌ای امضا شد. قرار شد موقوفه مدنظر مکانی را برای تولید کارخانه فراهم کند. 

خبرنگار: نفیسه خلیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
سرمایه های راکد؟ جالبه