سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد ثبات نسبی بود.

بهای نفت در بازار جهانی طی ماه‌های اخیر بیش از آنکه از دست نامرئی آدام اسمیت (عرضه و تقاضا) تبعیت کند، تحت تاثیر شرایط سیاسی جهان قرار داشته است. جنگ اوکراین و تحریم‌های روسیه از یک سو، و اکنون توحش صهیونیست‌ها در خاورمیانه و نگرانی از گسترش منازعه به کل منطقه از جمله دلایل سیاسی تاثیر گذار بر بهای طلای سیاه بوده اند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، امیدواری‌ها برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و نیز تقاضای آمریکا و چین از جمله مواردی بود که باعث شد بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد ثبات نسبی باشد. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۱۱ سنت افزایش، ۷۴ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۸ سنت افزایش، به ۷۰ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. 

روز چهارشنبه نفت شاهد سقوط بیش از ۴ درصدی قیمت بود که این مسئله بیشتر به دلیل کاهش پیشبینی‌ها درباره تقاضای جهانی نفت از سوی اوپک و سازمان بین المللی انرژی بود. 

بازار انرژی اکنون علاوه بر نگرانی‌های سیاسی، در انتظار انتشار داده‌های آماری پیرامون مشوق‌های پولی از سوی بانک مرکزی چین به منظور رونق اقتصادی در این کشور است.

چین بزرگترین وارد کننده نفت خام در جهان به حساب می‌آید و رونق اقتصادی این کشور به معنای افزایش تقاضا برای طلای سیاه خواهد بود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: بهای نفت ، نفت برنت ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.