بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد روند نزولی بود.

بهای نفت اکنون در بازار جهانی به شدت تحت تاثیر عوامل سیاسی و تحرکات فعلی در خاورمیانه است. امیدواری‌ها برای کاهش سطح تنش‌ها و استقرار آتش بس در این منطقه باعث کاهش بهای نفت در بازار انرژی شد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی بار دیگر روند نزولی به خود گرفت. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۶۰ سنت کاهش، ۷۶ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۳۳ سنت کاهش، به ۷۳ دلار و ۲۴ سنت رسید. 

براساس اعلام وزارت انرژی آمریکا، میزان ذخایر نفت تجاری این کشور با ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه افزایش در هفته گذشته، به ۴۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه رسید. همین مسئله عاملی دیگر برای کاهش بهای نفت در بازار جهانی بود. 

اکنون بازار نگران تقاضای نفت خام چین است. پکن به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان اکنون درگیر سیاست‌های انبساطی دولت است، اما مشخص نیست این مسئله بتواند بار دیگر رونق را به اقتصاد این کشور بازگرداند. 

مسائل رخ داده در خاورمیانه از جمله دیگر عواملی است که بازار را تحت تاثیر قرار داده است. هفته گذشته نفت برنت به دلیل تشدید تنش‌ها در منطقه نفت خیز خاورمیانه رشد ۸ درصدی را تجربه کرد. با این حال، تحلیلگران بازار امیدوارند در نهایت طرفین منازعه به راهکاری برای پایان بخشیدن مخاصمه برسند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار