سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از تعلل در تزریق اعتبار به راه آهن تا آماده بودن ۷۰ کیلومتر خط ریلی برای ریل گذاری

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس گفت: ۷۰ کیلومتر از راه آهن شرق در خراسان جنوبی آماده ریل گذاری است، اما تزریق اعتبار کند صورت می‌گیرد.

اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان با اشاره به حادثه معدنجوی طبس گفت: داغ کارگران فوت شده در این حادثه به سادگی سرد نخواهد شد و باید مسئولین به ایمنی معادن توجه داشته باشند.

او با بیان اینکه باید گزارشی متقن از سوی هیئت پارلمانی مجلس تهیه شده و در صحن علنی قرائت شود، افزود: با توجه ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص استنکاف مجموعه‌ها از قانون، باید گزارش حتما قرائت شود و قصور را مشخص کرد و جرم انگاری را نیز می‌توان پیگیری کرد.

اسحاقی با اشاره به طرح راه آهن خراسان جنوبی اظهار کرد: نکته اول این است که قبلا برای پیشرفت این طرح اهتمامی وجود نداشته، اما در دولت سیزدهم و با ورود جدی استاندار به این موضوع، به طرح شتاب بخشیده شد و رهبر معظم انقلاب نیز بر انجام این موضوع تأکید دارند و برای تأمین اعتبار از طریق تهاتر نفت استجازه صورت گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعتبار از سوی دولت تأمین نمی‌شود که با تغییر دولت‌ها نگاه برای تأمین اعتبار تغییر یابد.

او گفت: لازمه سرعت دادن به این طرح این است که دولت مجوز تهاتر نفت را سریعتر اعطا کند و اگر تعللی صورت گیرد، نیاز بیشتری به اعتبار خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


اسحاقی از ورود دفتر بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری به این موضوع خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که وزیران مربوطه در این حوزه کم کاری داشته باشند، نمایندگان مجلس می‌توانند از ظرفیت‌های قانونی خود برای پیگیری موضوع استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نباید از نفوذ‌ها استفاده شود، زیرا در برخی جا‌ها نفوذ صورت گرفته و پس از تهاتر نفت، پول به طرح دیگری می‌رود و به راه آهن داده نمی‌شود.

او گفت: مجمع نمایندگان خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان اجازه نخواهند از اموال مردم دزدی صورت بگیرد و باید اعتبارات به این طرح بیاید.
اسحاقی گفت: هم اکنون از حدود ۲۷۰ کیلومتر مسیر راه آهن در خراسان جنوبی، حدود ۷۰ کیلومتر آماده ریل گذاری است.

تزریق حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیرسازی راه آهن

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این برنامه، ۱.۷ میلیارد یورو را اعتبار تخمین زده شده برای این طرح عنوان کرد و گفت: این یکی از ۵ طرح تحول زای ریلی است که در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه پیمانکاران خوش نام و متعهد برای این طرح مشخص شده است، افزود: زیرسازی حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که تزریق شده است و در مرحله روسازی نیز نیازمند اعتبار بیشتر و زمان کمتری هستیم.

مودی بیان کرد: اعتباری از این طرح کاهش نیافته، اما روند تخصیص کند شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: کریدور شرق طرحی اولویت دار در کشور است و توجیهات کارشناسی نیز در حال انجام است و این طرح پیشرفت زیادی نسبت به دیگر طرح‌های وزارت راه و شهرسازی دارد.

اهمیت ساخت راه آهن با توجه به ظرفیت‌های معدنی

ذاکری مدیرعامل شرکت راه آهن کشور نیز در این برنامه گفت: احداث این خط با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و معدنی بسیار مهم است و برای بخش مسافری نیز حائز اهمیت است.

او افزود: تا پایان سال شاخه جنوبی این کریدور از چابهار تکمیل خواهد شد، اما به دلیل تکمیل نشدن قسمت شرقی، برای انتقال بار باید قطار به سمت مرکز کشور برود و امیدواریم که قسمت شرقی نیز تکمیل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.