سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مرکز آموزش، بهسازی و توانمندسازی منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان:

حدود ۲۰۰ هزار معلم در کشور به افتخار بازنشستگی نائل شدند

عباس نجار با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ حدود ۲۰۰ هزار معلم در کشور به افتخار بازنشستگی نائل شدند، گفت: با وجود ورود نزدیک به ۱۹۰ هزار معلم به آموزش و پرورش همچنان با کسری معلم مواجه هستیم.

عباس نجار روز پنجشنبه در گردهمایی نومعلمان و دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با بیان اینکه شغل معلمی رزق و برکت ماندگار مادی و معنوی دارد، افزود: تاثیر معلمان در تربیت افراد جامعه قابل توجه و ماندگار است.

وی با بیان اینکه تربیت معلم به طور ویژه در دانشگاه فرهنگیان محقق می شود، اظهار داشت: اگر از پیشکسوتان در حوزه تدریس و مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان استفاده می شود، اقدامی در راستای انتقال تجربیات آنهاست.

نجار گفت: امروزه در عصر پر شتاب فناوری قرار گرفته ایم و ‌نسلی که معلمان امروز با آنها مواجه‌اند، نیازها و گفتمان متفاوتی دارند، پرسشگر و خلاق هستند که این ویژگی ها را نمی توان نادیده نگرفت، از این رو معلمان باید خیلی جلوتر از دانش آموزان باشند.

رییس مرکز آموزش، بهسازی و توانمندسازی منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه با لحاظ کردن خانواده ها، آموزش و پرورش حدود ۵۴ میلیون مخاطب در کشور دارد، گفت: در زمان حاضر ۱۸ میلیون نفر از جمعیت کشور را دانش آموزان تشکیل می دهند.

نجار به افزایش کاربرد هوش مصنوعی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری دوره های مربوط به هوش مصنوعی با رویکرد کاربرد آن در ارائه آموزش و تولید محتوای آموزشی برای همه معلمان در سطح کشور در دستور کار است.

وی با بیان اینکه معلمان سربازان و پیشروان دانش در جامعه هستند، گفت: توانمندسازی معلمان اولویت مهم آموزش و پرورش است و برنامه های متعددی در این راستا در طول سال برگزار می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.