سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از سند توسعه اقتصاد دیجیتال کردستان

سند توسعه اقتصاد دیجیتال کردستان در مراسمی و با حضور جمعی از مسئولان استان در سنندج رونمایی شد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی کردستان در همایش هم‌اندیشی و هم‌آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال کردستان و آیین رونمایی سند توسعه اقتصاد استان اظهار کرد: امروز دنیای ارتباطات و دیجیتال در حال پیشرفت و همه مردم را با خود همراه کرده است.

کیومرث حبیبی افزود: دنیای دیجیتال به دلیل شفافیت و سرعت عمل و خروجی مؤثرتر دشمنانی با خود دارد، اما باید با برنامه‌ریزی از این امکان برای تحقق اهداف بهره کافی و وافی را برد.

وی با تاکید بر برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای شهرداری‌ها در شهر‌های بزرگ، گفت: آمادگی لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کار‌های پژوهشی را داریم و در این زمینه همکاری و حمایت لازم خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه کردستان نیز اظهار کرد: اساس اقتصاد مبتنی بر ۲ اصل بی بدیل نیاز نامحدود بشر و محدودیت‌های موجود است و اگر این ۲ مورد به هم نرسند نمی‌توان انتظار تصاد و تقابل را داشت.

حامد قادرزاده گفت: امروزه نیاز جامعه می‌طلبد دورترین نقطه هر کشور سریع‌ترین امکان انتقال داده را به مرکز داشته باشد.

وی با بیان اینکه :اگر بخواهیم اقتصاد پایدار داشته باشیم باید ابزار را به تفکر تبدیل کرده و آن را به جامعه انتقال دهیم، اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال مبتنی بر آی. تی و آی. سی. تی باید در جامعه نهادینه شود و در روستا‌ها مراکزی ایجاد کنیم تا به جوانان و نوجوانان کمک کنند از ابزار دیجیتال به درستی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان نیز در این همایش اظهار کرد: سند توسعه اقتصاد دیجیتال در کردستان تدوین شده است و باید با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تقویتشده و پیش برود.

آزاد حکمت افزود: امروزه قواعد کسب و کار تغییر پیدا کرده است و در بسیاری موارد و کار‌ها مردم به صورت مجازی فعالیت دارندو امیدواریم این همایش در زمینه توسعه دیجیتالی استان در عرصه اقتصادی موثر باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.