سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجلس چهاردهم نگاه ویژه‌ای به مقوله مهارت‌آموزی دارد

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس چهاردهم نگاه ویژه‌ای به مقوله مهارت‌آموزی دارد و در همین راستا، تالاش می شود زمینه توسعه و گسترش آموزش‌های مهارتی در استان را با تزریق بودجه‌های جهشی فراهم کنیم.

 علیرضا زندیان در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: تحقق منویات معظم له در سال‌جاری در گرو توجه و توسعه آموزش‌های مهارتی بویژه در بین جوانان است.

زندیان بیان داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با دارا بودن امکانات و تجهیزات مناسب و بهره‌گیری از مربیان مجرب و توانمند توانسته است اقدامات خوبی را در سطح استان کردستان و بویژه شهرستان بیجار انجام دهد که نمونه آن برگزاری دوره‌های آموزشی اپراتور حفاری معدن در شهرستان بیجار بود که توانست جوانان ماهر و مجربی را برای کار در این حوزه تربیت و روانه بازار کار کند.

وی از حمایت نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های توسعه‌ای آموزش‌های مهارتی خبر داد و افزود: مجلس چهاردهم نگاه ویژه‌ای به مقوله مهارت‌آموزی دارد و می‌کوشد در همین راستا زمینه توسعه و گسترش آموزش‌های مهارتی در استان کردستان را با تزریق بودجه‌های جهشی فراهم کند.

هدفمندسازی آموزش‌های مهارتی با نگاه تخصصی در کردستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان هم در این دیدار اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های مناسبی در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی با نگاه به نیاز بازار کار و پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای تدوین شده است.

سید علی علوی گفت: تدوین این برنامه‌ها با هدف حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهت تحقق شعار سال است که قطعا زمینه‌ساز افزایش تولیدات استان از طریق کمک به بهره‌وری تولید با تربیت نیروی متخصص و کارآمد و ماهر مورد نیاز حوزه صنعت استان خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان توجه به آموزش‌های اثربخش و کارآمد با نگاه به نیاز بازار کار را از جمله اهداف پیش‌روی این اداره کل در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: نگاه توسعه‌ای و تخصصی در جهت هدفمندسازی آموزش‌های مهارتی در سطح استان شکل گرفته است.

وی افزود: فرصت‌های شغلی نیاز مهارت را به ما داده‌اند در گذشته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عرضه محور بود اکنون دنبال ارائه آموزش‌های تقاضامحور هستیم و در همین راستا سامانه تقاضاسنجی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با بیان اینکه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای باید براساس ظرفیت هر شهرستان ارائه شود، اضافه کرد: همراهی نمایندگان مجلس و همچنین مسئولان و مدیران با برنامه‌های مجموعه فنی و حرفه‌ای نقش بسزایی در تحول هرچه بیشتر این حوزه خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.