سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز دولتی سطح سه ناباروری در ایلام راه اندازی شد

مرکز دولتی سطح سه ناباروری در بیمارستان طالقانی شهر ایلام با حضور مسئولان اجرایی و علوم پزشکی استان افتتاح و راه‌اندازی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام روز چهارشنبه در آیین راه‌اندازی این مرکز، اظهار کرد: بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی، تجهیزات پزشکی و جذب نیروی فوق تخصصی فلوشیپ نازایی در این مرکز هزینه شده است.

هدایت حیدری زاده با بیان اینکه غیر از این مرکز، مرکز دولتی سطح ۲ ناباروری در شهرستان دره‌شهر فعال است، یادآور شد: در این ۲ مرکز، تمام اقدامات پزشکی در راستای رفع ناباروری و همچنین ارتقای شاخص‌های حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری با حضور پزشک متخصص انجام می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت، تصریح کرد: مراکز مشاوره قبل و حین ازدواج در استان نیز برای مراجعه زوج‌ها تجهیز شده و تلاش می‌شود که در راستای ترغیب جامعه به فرزندآوری، خدمات درمانی و پزشکی نیز به خوبی در دسترس زوج‌های نابارور قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه راه‌اندازی این 2 مرکز در ایلام از تردد زوج‌های نابارور به مرکز کشور و دیگر استان‌ها و تحمیل هزینه جلوگیری می کند، یادآور شد: تا کنون حدود ۵۰۰ مورد اعمال جراحی لاپراسکوپی و هیستروسکوپی و همچنین ۱۳۰ مورد نیز پانکچر توسط همکاران فوق تخصص فلوشیپ نازایی در استان انجام شده است.

حیدری زاده خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی پژوهش‌های مرتبط با جوانی جمعیت و اجرای طرح‌های کاربردی مرتبط با درمان ناباروری از جمله اهدف تشکیل این مراکز است.

برچسب ها: ناباروری ، نازایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.