سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پخت نان کامل در خراسان جنوبی آغاز شد

اجرای طرح "پخت نان کامل" نخستین بار در ۱۵ واحد نانوایی استان خراسان جنوبی به طور همزمان آغاز شد.

مراسم آغاز پخت نان کامل صبح چهارشنبه همزمان با روز جهانی غذا با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان در یک مجتمع نانوایی در منطقه مهر شهر بیرجند برگزار و این طرح در ۱۴ واحد نانوایی دیگر به صورت همزمان اجرا شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: امروز پخت نان کامل در ۶ نانوایی بیرجند و ۹ نانوایی در شهرستان‌های استان آغاز شد.

مهدی جعفری ادامه داد: مردم در راستای سلامتی خود و فرزندانشان از نان کامل استفاده کنند، هرچند ممکن است نان کامل رنگ‌ تیره‌تری داشته باشد اما از لحاظ سلامتی بهترین و کامل‌ترین نان است.

وی گفت: نانوایی‌ها به عنوان متولیان سلامت مردم نان باکیفیت را در اختیار مردم قرار دهند تا فرهنگ استفاده از نان کامل در استان خراسان جنوبی نهادینه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بهترین نانی که از آرد گندم می‌توان تهیه کرد، نان کامل است و این نوع نان از آردی تهیه می‌شود که هر سه بخش دانه گندم (سبوس، جنین، آندوسپرم) در آن حفظ می‌شود.

وی افزود: استفاده از نان کامل مزایای بسیاری از جمله تضمین سلامتی، تامین مواد مغذی و فیبر برای بدن را به همراه دارد و استفاده نکردن از این نان‌ها و استفاده از نان سفید مضرات و بروز برخی بیماری‌ها را سبب می‌شود.

جعفری اظهار کرد: اغلب مردم تصور می‌کنند نان سفید و رنگ روشن در نان‌های سنتی نشانه مرغوبیت آن است در صورتی که رنگ روشن نان نشانه نبود سبوس و پایین بودن ارزش غذایی آن است.

وی گفت: کارخانه‌های آرد استان نیز خط تولید آرد کامل را راه‌اندازی کنند تا مجبور نباشیم آرد کامل را از سایر استان‌ها وارد کنیم چرا که واردات آرد، هزینه‌های پخت را افزایش می‌دهد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۲ شهرستان دارد.

برچسب ها: پخت نان ، نان کامل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.