سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیرهادی:

طرح جامع فضای سبز تا یک ماه آینده به صحن شورا می‌رود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای گسترش خانه‌های محیط زیست به هزار خانه تا پایان سال ادامه دارد.

مهدی پیرهادی در آیین افتتاح ۲۵۲ خانه محیط زیست در سطح شهر تهران گفت: امروز ۲۵۲ خانه محیط زیست در تهران افتتاح شد و برنامه‌ریزی‌ها برای گسترش این تعداد به هزار خانه تا پایان سال ادامه دارد. خانه‌های محیط زیست به‌عنوان حلقه‌ای میان مردم و نهادهای حاکمیتی نقش مهمی در پایش و رفع معضلات زیست‌محیطی خواهند داشت. 

وی ادامه داد: مشارکت مردم در این طرح‌ها کلید موفقیت آن‌هاست، مشابه تجربه موفق کنترل همه‌گیری کرونا که با حضور فعال مردم در مساجد و حسینیه‌ها به سرانجام رسید.

پیرهادی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، بیان کرد: بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی ناشی از کم‌توجهی به این توصیه‌ها بوده است.

وی همچنین از آغاز طرح جامع فضای سبز و سامانه پایش آلایندگی‌های محیط زیست در سطح محلات تهران خبر داد و تصریح کرد: این سامانه تمامی آلایندگی‌ها را در محلات ثبت و برای اقدامات لازم با هماهنگی سازمان محیط زیست پیگیری خواهد شد.

این عضو شورا با بیان اینکه کارهای بزرگ در کشور زمانی با موفقیت انجام می شود که مردم پای کار باشند، گفت: اپیدمی کرونا و عبور از آن شاهد این ماجراست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح جامع فضای سبز تا یک ماه آینده به صحن شورا می‌رود. همچنین در حوزه طرح جامع آب خام نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

پیرهادی با اشاره به اینکه موضوع خانه های محیط از ۸ ماه قبل در شورای شهر آغاز و عزیزان اداره کل محیط زیست این موضوع را پیگیری کردند، گفت: نتیجه این موضوع افتتاح ۲۵۲ خانه محیط زیست در سطح شهر تهران است. در مرحله اول فرهنگ‌سازی باید انجام شود؛ به عبارتی باید برای فرهنگ سازی در مهدکودک، مدرسه و... برنامه داشتیم. همچنین مساجد در محلات می توانند پایگاه های محیط زیست باشند.

برچسب ها: شورای شهر ، فضای‌سبز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.