سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هریس، ترامپ را حامی فاشیسم دانست

«کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت با اظهارات برخی که «دونالد ترامپ» را حامی فاشیسم می‌دانند، موافق است.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری ان بی سی، «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با حضور در یک برنامه رادیویی محبوب سیاه‌پوستان، خواستار بررسی غرامت برده‌داری شد. وی همچنین در پاسخ به مجری برنامه که پرسید: آیا می‌توان گفت دونالد ترامپ حامی فاشیسم است یا خیر، جواب مثبت داد.

معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده که به نوشته این شبکه خبری آمریکایی، در پی جلب نظر آرای سیاه‌پوستان است، همچنین رقیب جمهوری‌خواه خود را به دلیل ارسال تست‌های کووید-۱۹ در زمان همه‌گیری ویروس کرونا برای پوتین، در برهه‌ای که به گفته وی سیاه‌پوستان در حال مرگ بودند، مورد انتقاد قرار داد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که تلاش داشت در اظهاراتش مانع کاهش حمایت رنگین‌پوستان از دموکرات‌ها در انتخابات پیش‌روی شود، روابط ترامپ را با پوتین در دوران ریاست جمهوری این رقیب جمهوری خواه، نزدیک توصیف کرد و این امر را به رفاه سیاه‌پوستان آمریکایی مرتبط دانست.

وی سپس به جملات باب وودوارد روزنامه نگار شناخته شده آمریکایی در کتابش با عنوان «جنگ» رجوع کرد و اقدام ترامپ را در ارسال تست‌های کرونا به روسیه زیر سوال برد و گفت: «ترامپ کسی است که دیکتاتور‌ها را تحسین می‌کند».

این مقام آمریکایی در ادامه انتقاداتش افزود: آیا به یاد می‌آورید چه روز‌هایی بود؟ درحالیکه مردم در تقلا برای پیدا کردن تست کووید بودند، دونالد ترامپ مخفیانه آنها را برای رئیس‌جمهوری روسیه ارسال کرد».

هریس سپس ترامپ را «مرد بسیار ضعیفی» دانست و ادامه داد: «این نشانه ضعف است که بخواهید دیکتاتور‌ها را شاد کنید و به دنبال چاپلوسی و خوشحالی آنها باشید. این نشانه ضعف است که شما ارتش و نیرو‌های آمریکایی را تحقیر کنید. این نشانه ضعف است که شما شجاعت دفاع از قانون اساسی ایالات متحده را نداشته باشید، این مرد ضعیف است و شایسته نیست».

وی در بخش دیگری از این مصاحبه اضافه کرد که با کسانی که می‌گویند ترامپ حامی فاشیسم است، موافق است.

انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا قرار است در تاریخ ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار شود و نظرسنجی‌ها حاکی از رقابت تنگاتنگ این دو نامزد حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالت‌های کلیدی و در نوسان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.