سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم:

۱۹۰ جواز تاسیس صنعتی در قم صادر شد

ابدالی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۹۰ جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۱۴۱ هزار میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای بیش از هفت هزار و ۴۰۰ نفر در استان صادر شد.

اکبر ابدالی گفت: موارد یاد شده شامل جواز‌های ایجادی (احداث واحد‌های تولیدی جدید) و جواز‌های توسعه‌ای (اجرای طرح‌های توسعه در واحد‌های تولیدی موجود) است که در هر ۲ مورد شاهد استقبال خوب سرمایه‌گذاران برای انجام فعالیت‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قم هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم  افزود: برای حمایت از فعالیت‌های تولیدی در قم، روند پرداخت تسهیلات با همکاری بانک‌های استان در قالب تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ به متقاضیان جریان دارد و در همین رابطه در ۶ ماهه نخست امسال، یک‌هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال تسهیلات برای کمک به تامین سرمایه مورد نیاز صنعتگران پرداخت شد.

ابدالی با تاکید بر اینکه صدور مجوز برای فعالیت‌های صنعتی در قم مطابق ملاحظات زیست محیطی و سایر ملاک‌های تعیین شده‌است، ادامه داد: روند توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی قم با توجه به اولویت‌های مورد نظر استان صورت می‌گیرد که در همین رابطه ما به دنبال ایجاد و راه‌اندازی صنایع پاک، دانش‌بنیان و دارای ظرفیت اشتغالزایی بالا هستیم.

 شهرک‌های صنعتی قم امکانات فنی و زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف دارند و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازار‌های مصرف کشور و همچنین صادرات به کشور‌های هدف می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.

شایان ذکر است استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، شهاب (چاپ و نشر)، سلفچگان، محمودآباد، ثامن الائمه (ع)، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد و در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قم نزدیک به ۲ هزار واحد بهره‌بردار با اشتغال بیش از ۵۷ هزار نفر در رشته صنعت‌های مختلف مشغول تولید هستند.

برچسب ها: اشتغال ، صنعت ومعدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.