سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۹ کودک کار و خیابان از مراکز بهزیستی قزوین خدمات می‌گیرند

معاون اجتماعی بهزیستی قزوین گفت: ۷۹ کودک کار و خیابان در مراکز نگهداری روزانه و شبانه از سازمان بهزیستی قزوین خدمات دریافت می‌کنند.

هدی حقیقی معاون اجتماعی بهزیستی قزوین گفت: دفتر امور آسیب دیدگان با ۶ مرکز (سه مرکز دولتی و سه مرکز غیردولتی) جهت ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی فعال است.

وی ادامه داد: به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار کودکان در خیابان و همچنین توانمندسازی و ارتقا کیفیت زندگی کودکان کار و خیابان بیش از ۲ هزار و ۴۱۱ خدمت تخصصی به ۲۴ کودک پذیرش شده در مراکز دولتی شبانه روزی و بیش از سه هزار و ۵۰۷ خدمت تخصصی به ۵۵ کودک پذیرش شده غیردولتی روزانه حمایتی - آموزشی کودک و خانواده به صورت سرپایی ارائه شده است.

حقیقی گفت: سازمان بهزیستی کشور از سال ۷۶ موظف به متولی ساماندهی کودکان خیابانی از سوی دولت بوده و خدمات متنوعی به این گروه از کودکان ارایه داده و در جهت توانمندسازی این گروه از کودکان تلاش می‌کند.

به گفته این مسئول، ارائه خدمات به کودکان کار و خیابانی و خانواده آنها در ۲ بخش انجام می‌شود که نخستین بخش آن خدمات روزانه در مراکز حمایتی و آموزشی است و بخش دوم مربوط به خدمات شبانه روزی است که کودک خیابانی در مرکز اقامتی تا زمان تعیین تکلیف وضعیت سرپرستی حضور دارد.

معاون اجتماعی بهزیستی قزوین بیان کرد: خدمات بهداشتی و پزشکی، ارجاع برای خدمات توانبخشی و ترک اعتیاد، خدمات آموزشی و تحصیلی، پرداخت کمک هزینه‌های شهریه مدارس، تهیه ملزومات مدرسه اعم از کتاب و لوازم تحریر و پیگیری تحصیلی از عمده خدماتی است که به این کودکان ارائه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.