سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی ۶۱۲ واحد صنعتی غیرفعال در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: با هدف احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد ۶۱۲ واحد غیرفعال در استان بازگشایی و به طور مجدد راه اندازی شدند.

 فیض زاده با بیان اینکه از مجموع  ۶۱۲ واحد غیرفعال۵۳۰ واحد در داخل شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی بودند گفت: ۸۲ واحد صنعتی غیرفعال در خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز مجددا راه اندازی شدند.

وی اظهار کرد: این واحد‌ها به علت بروز برخی مشکلات موجود بر سر راه فعالیت آنها در سال‌های اخیر غیرفعال شده بودند که با رفع مشکل آنها دوباره وارد چرخه تولید شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از کل واحد‌های صنعتی فعال سازی شده در سال‌های اخیر ۵۸ واحدصنعتی غیرفعال با حمایت این شرکت در سال گذشته باز راه اندازی شد.

فیض زاده تعداد واحد‌های صنعتی راکد و غیرفعال زیرپوشش شرکت شهرک‌های صنعتی استان در زمان کنونی را حدود ۲۷۰ واحد اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد واحد‌های غیرفعال شهرک‌های صنعتی استان به علت راه اندازی مجدد یا غیرفعال شدن در اثر بروز مشکل متغییر بوده  تلاش می‌شود با حمایت از این واحدها آنها دوباره به چرخه فعالیت بازگردند.

وی یادآور شد: اکنون حدود سه هزار و ۲۴۵ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که ۲ هزار و ۹۷۰ واحد آن در داخل شهرک‌های صنعتی فعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌های اخیر با احیا و راه اندازی واحد‌های صنعتی و تولیدی غیرفعال استان برای ۶۹ هزار و ۵۴۴ نفر در این واحد‌ها شغل ایجاد شد.

فیض زاده افزود: عمده مشکل واحد‌های صنعتی غیرفعال واقع در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی شامل کمبود نقدینگی، مشکل در بازاریابی فروش محصولات تولیدی، بروز اختلاف بین شرکا و مشکل در تامین ماشین آلات صنعتی و قطعات آن هاست.

وی اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان تلاش می‌کند از راه‌های مختلف مانند ستاد تسهیل، اعطای تسهیلات و تامین تجهیزات مورد نیاز آنها مشکلات واحد‌های صنعتی غیرفعال را رفع کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت:اکنون ۵۷ شهرک صنعتی مصوب دولتی شامل ۳۷ شهرک صنعتی و ۲۰ ناحیه صنعتی در استان وجود دارد.

فیض زاده ادامه داد: علاوه بر آنها ۱۰ شهرک صنعتی غیردولتی دارای پروانه بهره برداری و ۲ شهرک صنعتی دارای پروانه تاسیس زیر پوشش این شرکت در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: اکنون برای ۵۳ شهرک صنعتی استان زمین واگذار شده، ۵۱ شهرک در حال بهره برداری بوده و چهار شهرک صنعتی نیز در مراحل ساخت و ساز هستند.

فیض زاده افزود: برای فعالیت پنج هزار و ۹۴۵ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی بیش از ۲ هزار و ۳۲۲ هکتار زمین واگذار شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.