سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰ هزار هکتار از مزارع مهاباد زیر کشت پاییزه می‌رود‌

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان، امسال به کشت پاییزه غلات، به‌ویژه گندم اختصاص یافته است.

صلاح‌الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان، امسال به کشت پاییزه غلات، به‌ویژه گندم اختصاص یافته و بر اساس الگوی کشت، امسال سطح زیر کشت غلات این شهرستان، ۴۵ هزارهکتار گندم دیم و ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی است.

وی با بیان اینکه پارسال حدود ۹۲ هزار تن محصول گندم از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شد، اضافه کرد: جهادکشاورزی برای افزایش عملکرد تولید، ۸۵۰ تن گندم اصلاح شده در اختیار کشاورزان قرار داده است.

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد هم گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار ۱۰۰ تن انواع کود‌های پایه شامل کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه تأمین و بین کشاورزان توزیع شده است.

وی افزود: بیش از ۷۵ درصد این میزان مربوط به کشت پاییزه بوده که خوشبختانه تأمین شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

سعیدیان تصریح کرد: با توجه به اینکه تراکم کشت و میزان بذر استفاده شده در هکتار نقش اساسی در عملکرد محصول و کنترل آفت دارد، کشاورزان باید میزان بذر کشت شده که کارشناسان جهادکشاورزی تعریف کرده‌اند در کشت آبی و دیم را رعایت کنند.

 وی اضافه کرد: میزان بذر تعیین شده درگندم دیم بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ کیلوگرم در هکتار و در گندم آبی بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ کیلوگرم است.

بر اساس برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی امسال ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت پاییزه گندم اختصاص داده شده که سهم مهاباد از این میزان ۵۰ هزار هکتار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.