آغاز کشت پاییزه در اسدآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد از پیش بینی ۳۳ هزار هکتار کشت پاییزه در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد کرم مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: کلزا، گندم، جو، سیر و موسیر از جمله کشت‌های پاییزه این شهرستان بوده که در حال حاضر کشت کلزا به پایان رسیده و کشت‌های گندم، جو، سیر و موسیر نیز در حال انجام است.

او با بیان اینکه امسال کلزاکاران اسدآبادی ۷۷ هکتار کلزا کشت کرده‌اند و این میزان کشت به نسبت سال گذشته دارای کاهش بوده است، افزود: از مزارع کلزا کشت شده سال گذشته امسال ۳۰۰ تن محصول برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد افزود: سطح زیرکشت سال گذشته محصول کلزا این شهرستان ۱۹۲.۵ هکتار بود که به علت سرمازدگی ۱۳۲ هکتار این سطح قابلیت برداشت در سال‌جاری را داشت.

مرادی با بیان اینکه میزان تعهد امسال کشت کلزا در شهرستان ۱۱۰۰ هکتار بوده است و کشاورزان از این میزان تعهد نسبت به کشت ۷۷ هکتار آن اقدام کردند، یادآور شد: با توجه به قیمت پایین نرخ کلزا و عدم صرفه اقتصادی آن به علت نرخ پایین، افزایش هزینه‌های کشت، اعلام شدن دیر قیمت خرید تضمینی کلزا در سال‌جاری کشت این محصول در شهرستان به نسبت سال گذشته کاهش داشته و بهره‌برداران کشاورزی رغبت چندانی برای کشت این محصول استراتژیک نداشته‌اند.

او در ادامه از آغاز کشت گندم و جو پاییزه در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد:در حال حاضر کشاورزان اسدآبادی در حال کشت پاییزه گندم و جو بوده که بر اساس پیش‌بینی‌ها ۳۳ هزار هکتار گندم و جو آبی و دیم پاییزه در شهرستان کشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: از مجموع ۳۳ هزار هکتار کشت پاییزه گندم و جو پاییزه در حال کشت شهرستان پیش‌بینی می‌شود ۱۰هزار هکتار به کشت گندم آبی،۹۵۰۰ هکتار گندم دیم،۴۶۰۰ هکتار جو آبی و مابقی به جو دیم اختصاص داشته باشد.
مرادی با بیان اینکه کشت سیر و موسیر نیز به عنوان دیگر کشت‌های پاییزه شهرستان در حال انجام است، ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ هکتار سیر و ۳۰ هکتار موسیر توسط کشاورزان اسدآبادی کشت خواهد شد.

او گفت:شهرستان اسدآباد دارای شش هزار و ۸۰۰ کشاورز در رابطه با کشت‌های پاییزه است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.