سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۵۵ درصدی ارزش معاملات تجارت الکترونیک

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: ارزش معاملات تجارت الکترونیک طی شش ماه اول امسال ۲۰۷۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در همایش روز ملی تجارت الکترونیک گفت: طی شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ خوشبختانه همانند سال‌های گذشته رشد ادامه دار بوده است و ارزش معاملات تجارت الکترونیک طی شش ماه اول امسال ۲۰۷۸ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۵۵ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول می‌گوید: طی شش ماه نخست امسال تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی به حدود ۲۲۰۴ میلیارد فقره رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است همچنین بیش از ۲ میلیون و ۷۹۷ هزار گواهی امضای الکترونیکی طی شش ماه نخست امسال صادر شده که نسبت به زمان مشابه ۷۹.۵ درصد رشد داشته است.

او می‌گوید: متوسط مبلغ تراکنش‌ها نیز افزایش داشته و این یعنی مردم خرید‌های بزرگ‌تری را داشته‌اند. تعداد کل اینماد‌های فعال تا پایان شهریور بیش از ۲۵۰ هزار عدد است و در شش ماه نخست بیش از ۴۸ هزار اینماد صادر شده است.

این مقام مسئول افزود: ۷۳ درصد جنسیت صاحبان اینماد‌های صادر شده در نیمه نخست سال مرد و ۲۷ درصد زن بوده است که شاهد رشد در این زمینه بودیم. باز شدن قفل معاملات خودرو در این بستر یکی از اتفاقات بسیار خوبی بود که محقق شد. موضوع دیگر بحث سندباکس‌ها بود که امسال محقق شد یکی برای بورس و دیگری برای وزارت صمت بود. در یک ماه آینده ۴ طرح جدید در سندباکس پذیرش می‌شوند.

او گفت: هدفگذاری ما حجم معاملات ۹ هزار همتی در ۵ سال آینده است که باید به این سمت حرکت کنیم و با توجه به شناختی که وجود دارد این مسیر شدنی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.