سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس

از ابتدای هفته انتخابات انجمن اولیا و مربیان در مدارسِ استان آغاز شده است و خانواده نهاد موثر در همکاری با مدارس و‌همکاری بین آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

موسوی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: امروز روز پیوند اولیا و مربیان است و برابر با راهکار چهارم سند بنیان تحول آموزش و پرورش، خانواده نهاد موثر در همکاری با مدارس اند و در انجمن اولیا و مربیان تعامل، همیاری و همکاری خوبی بین اولیا و مدارس وجود دارد.

او افزود: انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان را این هفته در مدارس داریم و امروزه علاوه بر کمک‌های مادی کمک‌های تربیتی، اجتماعی و معنوی نیز در بطن این انجمن‌ها وجود دارد تا مدرسه و خانواده همسو برای رسیدن به یک هدف حرکت کنند، زیرا معتقدیم آینده یافتنی نیست بلکه ساختنی است. 

موسوی نژاد بیان کرد: یکی دیگر از وظایف انجمن‌ها کمک به مدارس دیگری که نسبت به آن مدرسه از وضعیت ضعیف‌تری برخوردارند است؛ یکی از کار‌هایی که انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس امسال انجام دادند بحث هماهنگی برپایی جشن عاطفه‌ها بود که بخش عمده‌ای از کمک‌ها در این جشن‌ها جمع آوری شد. 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: امسال به عنایت دولت در طرح شهید عجمیان ۱۷ میلیارد تومان برای زیباسازی شهر‌های مرزی تعلق گرفت ولی کمک‌های اولیا نیز در بحث زیباسازی، ترمیم وسایل و رنگ آمیزی مدارس تاثیر زیادی داشت.

او عنوان کرد: از والدین می‌خواهیم که هفته‌ای یک بار یا هر دو هفته یک بار به مدرسه دانش آموزان خود سر بزنند، زیرا اگر همکاری وجود داشته باشد و دغدغه اول شان آموزش فرزندان باشد این همکاری نیز در وضعیت ارتقا مدارس و دانش آموز نیز نقش خود را نشان می‌دهد. 

موسوی نژاد تصریح کرد: امسال در استان ۸۰ مُدرس آموزش خانواده داریم که ۳۰ نفر آنها نیروی جدید هستند، اینها با مهارت‌های متفاوت از پزشک، معلم، مهندس و رشته‌های مختلف اند بر همین اساس این هفته را به تناسب موضوعات اسم گذاری کردند که به ترتیب این نامگذاری‌ها عبارت است از 

۱: خانواده و تعامل با مدرسه 

۲: خانواده‌ی همراه، مدرسه توانا 

۳: انجمن اولیا و مربیان بازوان سلامت مدرسه 

۴: خانواده و مشاوره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی 

۵: آموزش خانواده و تعالی فرزندان 

۶: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.