سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابلاغ دستورالعمل اخیر رئیس قوه قضائیه اقدامی موثر در شناسایی ورشکستگان واقعی

معاون قضایی دادگستری کل استان گفت: توجه ویژه به اهمیت ونقش احکام ورشکستگی درجامعه در دستورالعمل اخیررئیس محترم قوه قضائیه وجود دارد.

علی میرزابیگی در خصوص ابلاغ دستورالعمل اخیر رئیس محترم قوه قضائیه در نحوه رسیدگی به دعاوی ورشکستگی اظهار داشت: رسیدگی به دعاوی ورشکستگی و تصفیه آن به عنوان یکی از مباحث مهم حقوق تجارت نیازمند مقررات جدید و منطبق با نیاز‌های واقعی جامعه و محاکم قضایی است و فقدان قوانین به روز و کارآمد با توجه به پیچیده شدن روابط تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی بیش از پیش محسوس می‌باشد.

وی ابلاغ دستورالعمل اخیر رئیس قوه قضائیه را اقدامی موثردر راستای کاهش مشکلات کاربردیِ محاکم و ادارات تصفیه در شناسایی ورشکستگان واقعی ارزیابی و اعلام کرد.

این مقام قضایی ادامه داد:توجه به مفاد این دستورالعمل در محاکم حقوقی دادگستری‌ها می‌توانداز ورود پرونده‌ها و دعاوی صوری ورشکستگی به دادگاه هاو ادارات تصفیه جلوگیری و موجب شود تا اشخاصی که قصد دارند صرفا با ادعای ورشکستگی از ادای دیون خود شانه خالی نمایند را در قبال تعهداتشان به اشخاص حقیقی و حقوقی که عمدتاً بانک‌ها می‌باشند پاسخگو نماید و ضرورت قید شده در دستورالعمل مبنی بر رسیدگی به دعاوی ورشکستگی در شعب تخصصی حقوقی در همین راستا می‌باشد.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان همچنین لزوم اطلاع بانک مرکزی و سازمان‌های امور مالیاتی و تامین اجتماعی از طرح پرونده ورشکستگی در محاکم را دیگر نوآوری تاکید شده در این دستورالعمل دانست.

میرزابیگی افزود: اینکه به محض ثبت دادخواست با خواسته صدور حکم بر ورشکستگی در محاکم، مرجع قضایی مکلف شده است طرح دعوا را به اطلاع بانک مرکزی و سازمان‌های امور مالیاتی و تامین اجتماعی برساند یکی دیگر از اقدامات مثبتی است که جهت جلوگیری از تضییع حقوق قانونی بانک‌ها و سازمان‌های دولتی پیش بینی گردیده تا مراجع مذکور بتوانند به موقع در دعوا وارد و با وصول مطالبات به حق خود و تزریق آن در جامعه، از قانون گریزی مدعی ورشکستگی جلوگیری شود که البته تصویب و اجرایی شدن لایحه قانون تجارت می‌تواند در کاهش مشکلات موجود موثر واقع گردد.

لازم به ذکر است به محض وصول این دستورالعمل، از ناحیه رئیس کل محترم دادگستری استان کرمان جهت اجرا به حوزه‌های قضایی سراسر استان ابلاغ گردیده است.

برچسب ها: قوه قضائیه ، ابلاغیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.