مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از دست اندرکاران خواست، با فراهم کردن بستر‌های لازم، کنگره شهدای ورزشکار را متفاوت‌تر از گذشته برگزار کنند.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نخستین جلسه هماهنگی ستاد استانی هفته تربیت بدنی و ورزش که با محوریت کنگره شهدای ورزشکار استان کرمان با حضور معاونین و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان، بسیج ورزشکاران و تربیت بدنی سپاه ثارالله استان کرمان و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان در محل هتل ایرانگردی کرمان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، به روح شهیدای اخیر به ویژه شهید مقاومت سیدحسن نصرالله و سرلشکر شهید نیلفروشان سلام و درود فرستاد و با اشاره به کنگره شهدای ورزشکار استان کرمان گفت: امروز نخستین جلسه هماهنگی ستاد استانی هفته تربیت بدنی و ورزش است که با محوریت کنگره شهدای ورزشکار استان کرمان برگزار می‌شود.

وی در ادامه عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ که به همت سپاه مقتدر پاسداران انجام شد را تبریک گفت و افزود: پیرو این رخداد، نماز جمعه‌ای که به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار شد، نشان دهنده اقتدار و امنیتی بود که برای کشور وجود دارد و پیامد‌های بسیار زیادی داشت.

پاریزی تصریح کرد: شاید بعد از شهادت شهید سلیمانی، نماز جمعه‌ای که به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد، این اتفاق یکی از اتفاقات مهم سیاسی جمهوری اسلامی ایران بود که قشر‌های مختلف مردم در آن حضور داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس را پشت سرگذاشتیم، یاد و خاطره این ایام را گرامی داشت و گفت: خداقوت می‌گوییم به همه کسانی که تلاش کردند و برنامه‌هایی را به مناسبت گرامیداشت این هفته برگزار کردند.

وی به برنامه‌های این اداره کل طی هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: طی این ایام بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی در سطح استان کرمان برگزار شد که از همه کسانی که در این زمینه فعالیت داشتند، قدردانی می‌کنم.

پاریزی افزود: نشست امروز گرامیداشت برنامه‌های هفته تربیت بدنی است که پیشاپیش این هفته را به همه کسانی که در خط مقدم کار حوزه ورزش و سلامت هستند، تبریک می‌گویم. 

وی تصریح کرد: استان کرمان در نگاه مجموعه وزارت و استان‌های کشور استانی مهم تلقی می‌شود و امیدواریم این اقدامات به عنوان اقدامات اساسی و اثرگذار بتواند هم گره گشای مسائل حوزه ورزش باشد و به نوعی شرایط را برای استفاده مردم از اماکن و امکانات ورزشی تسهیل کند و هم اینکه بسترساز باشد برای اینکه استان بتواند به عنوان یک الگوی مناسب در جنوب شرق کشور پایلوت و نمونه باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به به برنامه شاخص کنگره شهدای ورزشکار اشاره و ابراز امیدواری کرد، یک برنامه خاص و متفاوت در این زمینه برگزار شود.

پاریزی به بیان اهداف برگزاری این کنگره پرداخت و گفت: هدف از برگزاری این کنگره ضمن اینکه وظیفه داریم یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم، این است که ما شهدای ورزشکار را به نسل جوانِ ورزشکارِ امروز معرفی کنیم.

وی افزود: خیلی از اماکن و سالن‌های ورزشی در شهرستان‌ها مزین به نام شهداست و در حال ارائه خدمات به مردم هستند؛ اما اگر از ورزشکارانی که در آن سالن ورزش می‌کنند در مورد آن شهید بپرسیم شاید زیاد اطلاع نداشته باشند که در وحله اول یک آگاهی از سوی خود ما می‌خواهد و باید ورودی سالن اطلاعاتی در خصوص رزومه شهید داشته باشد و یا وصیت نامه شهدا را در اختیار ورزشکاران بگذاریم.

پاریزی تصریح کرد: برگزاری صرف کنگره مهم نیست؛ اگرچه این کنگره یک اثرگذاری خواهد داشت، اما باید این کنگره‌ها بتوانند یک سری مخاطب خاص داشته باشند.

وی بیان داشت: برگزاری همایش حجاب و عفاف و کنگره شهدا همیشه مخاطبانش خاص بوده که این خوب نیست؛ اما انتظار است یک کار هدفمند، اثرگذار، شاخص و متفاوت در این زمینه انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: جامعه‌ای که بیشترین مخاطب و بیشترین اثرگذاری را دارد اگر قرار باشد با این گستردگی و تعدد شهدای ورزشکارمان نسبت به سایر قشرها، کنگره‌ای برگزار شود که منزلت و جایگاهش رعایت نشود، این برازنده نیست؛ حالا چه در بحث گرامیداشت نام و خاطر شهدا و چه در بحث مخاطب شناسی که این باید حتما جدی گرفته شود.
 
پاریزی از همه روسای ادارات شهرستان‌ها و حاضران در نشست خواست، پیشنهادات خود در مورد برگزاری این کنگره را به اداره کل ورزش و جوانان ارسال کنند.

وی تأکید کرد، باید بعد از برگزاری کنگره شهدا، پیوست فرهنگی آن (برگزاری مناسبت‌ها و مسابقات ورزشی به نام شهدای ورزشکار) هم اجرا شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خطاب به شرکت کنندگان در این جلسه گفت: در تصمیماتی که کنگره می‌گیرد، مکاتبه و ابلاغ می‌شود، مشارکت جدی داشته باشید و سمن‌های جوانانی که می‌توانند در این کار بزرگ مشارکت داشته باشند را در شهرستان‌ها پای کار بیاورید.

پاریزی در بخش دیگری از سخنانش از کمک مالی به شهرستان‌ها خبر داد و افزود: تلاش می‌شود صد درصد پولی که تا پایان شهریور ماه بابت اماکن ورزشی به حساب ریخته شده است، تا قبل از هفته تربیت بدنی به حساب شهرستان‌ها برگردانده شود.

وی به بلاتکلیفی برخی اماکن ورزشی در شهرستان‌ها اشاره کرد و آن را یکی از آسیب‌های جدی دانست و بیان داشت: باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین و تکلیف سالن‌ها و اماکن ورزشی در شهرستان‌ها اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار