سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۵ هزار مخاطب از اجراهای تئاتر خیابانی مریوان دیدن کردند

دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: بیش از ۲۵ هزار نفر از علاقمندان به هنر تئاتر خیابانی طی سه روز گذشته، پای اجرای گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی این جشنواره نشستند.

آوات حسامی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: تا شب گذشته ۴۵ اجرا در چهار نقطه از شهر مریوان توسط گروه‌های نمایشی برگزار شد که ۳۶ اثر آن داخلی و ۹ اثر اجرایی در این دوره از جشنواره توسط گروه‌های خارجی بود.

وی با بیان اینکه امروز و در چهارمین و آخرین روز از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ۱۹ اثر دیگر از هنرمندان داخلی و خارجی به روی صحنه می‌رود، افزود: از این ۱۹ اثر هفت اثر در بخش بین المللی و۱۲ اثر هم در بخش داخلی به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گفته دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، در این دوره از جشنواره ۱۷۰هنرمند در قالب ۳۳ گروه نمایشی در نقاط مختلف شهرستان مریوان به هنرنمایی پرداخته‌اند.

حسامی ادامه داد: امسال ۳۳ اثر از چهار بخش مسابقه ایران، مسابقه بین‌الملل، دگرگونه‌های اجرایی و برگزیده جشنواره‌ها در پنج روز نمایش‌های خود را در چهار نقطه پارک شانو، زریبار، میدان باوه ره‌شی برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئاتر در این جشنواره گفت: در سه روز گذشته سه کارگاه آموزشی دایر و در مجموع ۲۱۰ نفر در این کارگاه‌ها شرکت کرده اند که گواهی حضور آنان در کلاس‌ها صادر می‌شود.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۲۱ مهر آغاز بکار کرده و مراسم اختتامیه آن ساعت ۱۰ صبح فردا ۲۵ مهر در سالن آموزش وپرورش مریوان با حضورهنرمندان وگروه‌های نمایشی برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.