سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دخالت قدرت‌های غربی از عوامل مهم آتش‌افروزی در خاورمیانه

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: هر گاه جنگی در خاورمیانه و کشور‌های اسلامی روی داده، پای یک قدرت غربی در میان بوده است، چراکه خواستار آرامش در منطقه نیستند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در همایش "حقوق بشر و حق دفاع" با محوریت اقدام متقابل بررسی نقش جامعه حقوقی در تبیین اقدام مجامع بین‌المللی در دانشگاه کردستان اظهار کرد: حقوق بشر به معنای تکریم انسانیت و انسان دوستی است، چیزی که همواره بر آن در اسلام بر آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه باید از کردار بد انسان‌ها ابراز انزجار کنیم نه خود انسان‌ها افزود: همه باید نگاهمان به دیگران انسانی باشد، ضمن اینکه خداوند تنبیه را در قبال کار بد و تشویق در ازای کار خوب قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان نگاه بالادستی و مستکبرانه را خلاف تعهد انسانی دانست و بر لزوم احترام به انسان‌ها و رعایت کرامت انسانی تاکید کرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم گفت: دنیای امروز علم را در خدمت جنگ و کشتار مردم بی گناه قرار داده است، در حالیکه باید برای آرامش و آسایش جامعه بکار گرفته می‌شد.

ماموستا فایق رستمی افزود: اسلام برای جان انسان و حتی حیوانات ارزش قائل شده و هیچکس حق ندارد به جانداران آسیب برساند، این در حالیست که رژیم صهیونیستی به راحتی زن و کودک و مردم بی گناه را به خاک و خون می‌کشد.

وی بر لزوم اتحاد بین جامعه اسلامی برای دفاع از حق مردم فلسطین تاکید کرد و ادامه داد: امروز در سایه بی تفاوتی سازمان‌های بین المللی حقوق بشر و کشور‌های اسلامی، رژیم غاصب صهیونیستی هر روز دست به جنایت می‌زند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.