سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طوفان الاقصی، افشاگر نقشه اسرائیل برای خاورمیانه

بسیاری از تحلیلگران معتقدند طوفان الاقصی عملیاتی بود که بهترین زمان و به بهترین شکل ممکن نقشه صهیونیست‌ها درباره خاورمیانه جدید را فاش کرد.

اگر عملیات طوفان الاقصی حماس علیه صهیونیست‌ها اجرا نمی‌شد، دنیا چنان چشم بر طرح‌ها و نقشه‌های شیطانی صهیونیست‌ها در خصوص خاورمیانه جدید بسته بود که رژیم اسرائیل در سکوت خبری رسانه ها، خیلی پیش از این وارد غزه و لبنان می‌شد. 

روزنامه «ملی قازته» ترکیه طی مقاله‌ای ضمن بررسی دلایل اجرای عملیات طوفان الاقصی توسط حماس، تاکید می‌کند که شاید در نگاه اول این عملیات غیرضروری و حتی به ضرر مردم فلسطین به خصوص غزه به نظر برسد ولی با روندی که در حال حاضر شاهد هستیم مشخص شد که این عملیات روانی و البته دفاعی حماس علیه اسرائیل بود تا دنیا از طرح این رژیم برای اشغال تک تک کشور‌های خاورمیانه آگاه شود. 

اگر عملیات طوفان الاقصی رخ نمی‌داد، رنج‌هایی را که مردم فلسطین در سکوت خبری سالهاست متحمل می‌شوند همچنان ادامه می‌یافت؛ اینکه برخی می‌گویند این عملیات حماس باعث شد که رژیم اسرائیل جرئت حمله به غزه و لبنان را بدهد کاملا نادرست است. برعکس این نظریه باید بگوییم که طوفان الاقصی دقیقا در برهه‌ای حساس اجرا شد؛ درست زمانی که صحبت‌های نتانیاهو و حامیانش در خصوص طرح خاورمیانه جدید در میان صهیونیست‌ها موضوع داغ گفتگو‌ها شده بود. 

اگر امروز مردم جهان به واقعیات تاریخی و درد و رنجی که مردم فلسطین سالهاست با آن مواجه هستند، پی برده اند مدیون همین عملیات استراتژیک حماس بود. در عصری که اغلب کشور‌های عربی اسلامی منافع اقتصادی را به اشتراکات اعتقادی و حس برادری دینی خود ترجیح می‌دهند و به نوعی دچار بی حسی موضعی در خصوص رژیم اسرائیل شده اند، طوفان الاقصی تلنگری به آنان بود که بدانند مردم دردکشیده‌ای به نام ملت مسلمان فلسطین بغل گوششان زندگی می‌کنند که به حال خود رها شده اند که یا باید قبله اول مسلمانان را دودستی تقدیم صهیونیست‌ها کنند یا به تنهایی با این رژیم وحشی مقابله کنند. 

در بحبوحه جنگ غزه و به خاک و خون کشیده شدن مردم غزه و لبنان در حملات بی امان رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و حتی چادر آوارگان که مملو از زنان و کودکان و مجروحان است، گفتگویی از  وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با رسانه ای آلمانی منتشر شد که ادعای قدیمی صهیونیست‌ها مبنی بر رژیمی از نیل تا فرات را به عنوان برنامه رژیم اسرائیل اعلام کرد و گفت: «من به صراحت می‌گویم که ما خواهان یک کشور یهودی هستیم که علاوه بر فلسطین شامل اردن، عربستان، مصر، عراق، سوریه و لبنان است!»

برخی کشور‌های عربی که طبق توافقنامه موسوم به پیمان ابراهیم، عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل به واسطه گری آمریکا را پذیرفتند چنان از این توافق سرمست شده اند که سخنرانی نتانیاهو در سال ۲۰۲۳ در سازمان ملل در خصوص طرح خاورمیانه جدید هم نتوانست آنان را از خوابی که در آن غرق شده اند، بیرون بیاورد. 

رئیس رژیم صهیونیستی در این سخنرانی با نشان دادن نقشه‌ای جدید از خاورمیانه از توافقات صهیونیست‌ها با کشور‌های امارات متحده عربی، عربستان، بحرین، مصر، سودان و اردن حمایت کرد و این را زمینه‌ای مهم برای تغییر خاورمیانه خواند و جالب اینکه برخلاف قطعنامه سال ۱۹۴۸ سازمان ملل در خصوص لزوم تشکیل دولت و کشور مستقل فلسطین در سرزمین‌های اشغالی، در این طرح جدید خاورمیانه خبری از فلسطین هم نبود! 

پس از پیمان ابراهیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا ضمن استقبال از این توافقات، عنوان کرد که به زودی کشور‌های عربی و اسلامی دیگری هم به این پیمان ملحق خواهند شد و خاورمیانه جدید شکل خواهد گرفت. وی تاکید کرده بود:اینکه مسجدالاقصی زیر بار حملات یهودیان است دروغی بیش نیست؛ این دروغ را نسل به نسل منتقل کرده اند تا بگویند اعراب و یهودیان دشمن هم هستند و به این وسیله خشونت و ترور را در منطقه ترویج بدهند. 

رئیس جمهور سابق آمریکا بدون اینکه به حق ملت فلسطین برای حاکمیت خود در سرزمین‌های اشغالی اشاره کند، به وضوح یهودیان را صاحبان اصلی قبله اول مسلمین جهان خواند و هیچ یک از کشور‌هایی که توافق ابراهیم را امضا کرده بودند در این زمینه واکنشی از خود نشان ندادند. با بررسی سخنرانی‌های نتانیاهو و مقامات آمریکایی در خصوص وضعیت خاورمیانه و نادیده گرفتن حق مسلم فلسطینی‌ها برای داشتن دولت و کشور مستقل، می‌توان دلایل اجرای عملیات طوفان الاقصی در سال گذشته را تحلیل کرد. 

اول از همه انتخاب نام پیمان ابراهیم برای توافقات میان صهیونیست‌ها و کشور‌های عربی بی دلیل نیست؛ برخی به غلط گفته اند انتخاب این اسم نمادی برای تاکید روی اشتراکات اعتقادی میان یهودیت و اسلام است ولی این اسم فقط و فقط برای تاکید بر حق یهودیان برای سلطه بر مسجدالاقصی و تمامی سرزمین‌های اشغالی به عنوان پیروان نسل حضرت ابراهیم انتخاب شده است. تنها هدف پیمان ابراهیم این است که جبهه‌ای متشکل از صهیونیست‌ها با حمایت کشور‌های عربی در مقابل جبهه مقاومت به رهبری ایران و ترکیه قرار بگیرد و از این طریق طرح خاورمیانه جدید بدون مانع به نتیجه برسد. 

اینکه صهیونیست‌ها از اسم حضرت ابراهیم برای این پیمان سواستفاده کرده اند برای این است که هر مسلمان یا مسیحی مخالف این پیمان را از طریق پروپاگاندای رسانه ای، مخالف صلح بین ادیان بخوانند و اجازه ندهند صدای هیچ منتقدی در این زمینه به گوش برسد. همچنین یکی از مفاد پیمان ابراهیم این بود که اسرائیل از الحاق مناطق جدید در کرانه باختری به سرزمین‌های تحت اشغال خود منصرف شود و این به وضوح در توافق با امارات متحده عنوان شده بود ولی نه تنها این مفاد اجرا نشد بلکه اسرائیل بعد از درخواست‌های مکرر ترامپ برای اجرای مفاد قرارداد، از تعلیق موقت این الحاق‌ها پرده برداشت.

روزنامه «ملی قازته» ترکیه نوشت: بر همین اساس بود که دولت‌های ترکیه و ایران بعد از رسانه‌ای شدن خبر پیمان ابراهیم مستقیما به این مساله واکنش نشان دادند و آن را خلاف منافع مردم فلسطین و حتی مردم خاورمیانه خواندند. آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، طی سخنانی تاکید کرده بود: نظر قطعی جمهوری اسلامی این است که دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را برای خودشان سرمشق کار قرار می‌دهند ضرر خواهند کرد و باخت منتظر اینهاست؛ دارند اشتباه می‌کنند و به قول اروپایی‌ها روی اسب بازنده شرط‌بندی می‌کنند. 

امروز با بررسی روند حملات و سخنان مقامات صهیونیست بیش از هر زمان دیگری میتوان به واقعیت سخنان رهبر ایران پی برد. اگر اعراب بیدار نشوند قطعا حملات اسرائیل و طرح این رژیم برای کشورگشایی و گسترش صهیونیسم در خاورمیانه به همین کشور‌های امضاکننده پیمان ابراهیم هم خواهد رسید. طوفان الاقصی فقط یک عملیات نظامی علیه اسرائیل نبود بلکه عملیاتی برای روشن کردن زنگ خطر صهیونیسم بود. اگر این عملیات رخ نمی‌داد امروز غزه و لبنان تنها اهداف حملات اسرائیل نبودند و این حملات به مرز‌های دیگری هم کشیده شده بود.

خبرنگار: سمیه خلیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۴ مهر ۱۴۰۳
شمار شهدای لبنان در حملات رژیم صهیونیستی به ۲ هزار و ۳۰۹ نفر رسید آمریکا، اروپا، انگلیس و آلمان شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در لنبان هستند.
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۳
حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی این جمعیت در مرز لبنان و سوریه/ حمله به بیمارستان هلال احمر در سوریه از هر جهت محکوم و جنایت جنگی است.
شمار شهدای لبنان به ۲ هزار و ۲۵۵ نفر رسید و انگلیس جنایتکار هم شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در لنبان بوده است.
استفاده تل‌آویو از بمب‌های خوشه‌ای ساخت آمریکا، انگلیس و آلمان علیه مردم لبنان و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی شرم آور و تاسف بار است.
۱۱:۳۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۳
استفاده تل‌آویو از بمب‌های خوشه‌ای ساخت آمریکا، انگلیس و آلمان علیه مردم لبنان و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی شرم آور و تاسف بار است.
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۳
نابود باد اسرائیل نابود باد ظلم و ستم استعمارگران و نابود و کوتاه باد دست کسانی که در کشور خودمان دزدی و اختلاس می کنند و اب به آسیاب دشمن می ریزند.و باعث گرانی و معضلات آن در اقشار ضعیف جامعه می شوند و حتی قانون مصوب همسان سازی
بازنشستگان بیچاره را اجرا نمی کنند
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۴ مهر ۱۴۰۳
اگر جلوی ظالم و ظلم را نگیریم
شک نکنید .همه مون را در بر خواهد گرفت
غده سرطانی فرقه تروریستی صهیونیستی بمانند یک اختاپوس
مخ باقی میماند
باید جوری جلویش بایستیم که هیچ وقت نتواند سر بلند کند
و به مهاجرت معکوس سرعت بخشند
محمودزاده
۰۹:۵۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۳
اعراب مخصوصا ملت عربستان سعودی هنوز در باد جنگ قادسیه و در پشت دروازه های شهر تاریخی تیسفون به خواب عمیق رفتن و این خواب آنچنان عمیق است که حتی طوفان الاقصی مردم خفته آمریکا را از خواب عفلت بیدار کرد اما آنان در خواب در پشت دروازه های شهر تاریخی تیسفون اند
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۴ مهر ۱۴۰۳
اگر تلاویو و حیفا با خاک یکسان بشه برای نتانیاهو مهم نیست بر عکس یک دستاویز مهم هست برای نیل تا فرات