سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدن طلای تفتان دروازه‌ای به دنیای طلا در سیستان‌وبلوچستان

معدن طلای تفتان یکی از بزرگ‌ترین معادن طلای کشور است که در مدت کوتاه سه سال می‌تواند به بزرگ‌ترین معدن طلای کشور و جز ۹ معدن برتر دنیا محسوب شود.

ایرج حسن‌پور مدیرکل صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان  در خصوص مجوزهای معدن طلای تفتان بیان کرد: طبق ماده ۲۴ قانون معادن بعد از ثبت محدوده معدنی از طرف سرمایه‌گذار و بلامعارض بودن محدوده (عدم تداخل با سایر محدوده‌های معدنی متقدم) استعلام وفق ماده مذکور و فقط برای یک‌مرتبه برای صدور مجوز اکتشافی از دستگاه ذی‌ربط محیط‌زیست، منابع طبیعی، سازمان انرژی اتمی و غیره توسط دستگاه‌های مذکور انجام می‌شود.
 
 
 وی افزود: لازم ذکر است اعلام نظر باید برای کل محدوده مورد تقاضا صورت گیرد و عدم اعلام نظر در مهلت مقرر (دوماهه) به منزله موافقت دستگاه‌های مذکور می‌گردد.
 
 مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان تصریح کرد: درضمن وفق قانون در خارج از مناطق ۴ گانه مربوط به سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور هیچ نیازی به استعلام و اخذ مجوز زیست‌محیطی نمی‌باشد و همچنین استخراج و برداشت مواد معدنی بدون هرگونه عملیات فراوری و کانه‌آرایی مشمول ارائه گزارش زیست‌محیطی نمی‌باشد.
 
 وی ادامه داد: ام در مرحله احداث کارخانه (تکمیل زنجیره ارزش) و ایجاد واحد صنایع معدنی وفق ماده ۱۱ قانون هوای پاک متقاضیان احداث واحد صنایع معدنی از جمله کارخانه طلا، مس و غیره مکلف به رعایت مقررات ابلاغی از سوی ادارات کل محیط‌زیست هستند که دراین‌خصوص تمامی واحدهای صنایع معدنی گزارش ملاحظات زیست‌محیطی را به اداره کل محیط‌زیست ارائه و پس از بررسی‌های لازم مجوز زیست‌محیطی مربوطه صادر می‌گردد که این مهم دررابطه‌با طلای تفتان انجام شده است .
 
 حسن‌پور در پاسخ به اینکه چند درصد از بهره‌برداران معادن در استان بومی هستند، اظهار کرد: بر اساس مجوزهای ثبت شده در سامانه‌های مربوطه بالغ بر ۹۰ درصد واحدهای معدنی در سطح استان از سرمایه‌گذاران بومی استان هستند.
 
 وی با اشاره به اینکه بعضی از موارد با سرمایه‌گذاران خارجی استان مشارکت می‌نمایند، خاطرنشان کرد: در ضمن در ۱۰ درصد دیگر که در اختیار دولت و شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ هستند؛ بالغ بر ۹۰ درصد پرسنل از سطوح کارشناسی، فن، متخصص از بومیان منطقه هستند به‌طوری‌که عمده فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با معدن مشغول به کار هستند.
 
 بهره‌برداری از معادن استان باتوجه‌به جمعیت جوانی که داریم؛ باعث ایجاد اشتغال پایدار، خودکفایی، توسعه و پیشرفت استان می‌شود.

برچسب ها: صمت ، معادن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.