سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز رقابت‌های پارالمپیک در ۴۴ مدرسه استثنایی کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از آغاز رقابت‌های پارالمپیک، آوردگاه خواستن و توانستن و تجلی گاه اراده‌های آهنین در ۴۴ مدرسه مستقل استثنایی استان خبر داد.

طالب محمدی امروز در مراسم استانی گرامیداشت روز ملی پارالمپیک که به صورت نمادین در مدرسه استثنایی امید شهرستان دیواندره برگزار شد؛ با تبریک روز ملی و هفته پارالمپیک گفت: رقابت‌های پارالمپیک با شعار تحرک، توانمندی وپویایی و در جهت شناسایی توانمندی‌ها واستعدادیابی دانش آموزان از تاریخ ۱۸ تا ۲۴ مهرماه جاری در مدارس استثنایی استان برگزار می‌شود.

وی گفت: یک هزار و۴۶۰دانش آموز نیاز ویژه ذهنی، آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی، چند معلولیتی، جسمی-حرکتی، دارای اختلالات رفتاری-هیجانی و اوتیسم با هدف استعدادیابی وارتقای توانمند‌ها در این رقابت‌ها که تجلی گاه اراده‌های آهنین است شرکت می‌کنند.

محمدی با اشاره به برگزاری رقابت‌های مدرسه‌ای در ۴۴ مدرسه مستقل و ۳۳ مدرسه ضمیمه با نیاز ویژه استان به مناسبت هفته پارالمپیک، افزود: بیش از ۵۰۰ دانش آموز تحت آموزش تلفیقی فراگیر نیز که در مدارس عادی مشغول به تحصیل می‌باشند می‌توانند در این برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی با با بیان اینکه رقابت‌های پارالمپیک بیش از ۲۰ سال است که در ایران برگزار می‌شود، تصریح کرد قدمت این بازی‌ها در جهان به ۶۰ سال پیش باز می‌گردد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان روز ملی پارالمپیک را فرصتی برای فرهنگ‌سازی، بیان توانایی‌ها و قابلیت‌های معلولان ونماد گسترش برابری وتربیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: پارالمپیک روز ملی توانمندسازی اراده، امیدواری و گسترش برابری است.

محمدی عنوان کرد: رقابت‌های پارالمپیک در رشته‌های دوومیدانی، طناب کشی، تنیس روی میز، فوتبال دستی، دارت، فوتسال وهولاهوپ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان برگزار ونفرات برتر شناسایی و استعدادیابی می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.