سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۵۲ درصدی صادرات خراسان جنوبی به ترکمنستان

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: صادرات کالا از استان به ترکمنستان در ۶ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۵۲ درصد افزایش داشته است.

کوهگرد مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: ۱.۴۱ درصد ارزش کل کالا‌های صادراتی استان در ۶ ماهه نخست سال به کشور ترکمنستان انجام شده است.

او افزود: جمع کل صادرات قطعی استان در ۶ ماه نخست سال ۶۰۷ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۲۳۲ کیلوگرم به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۳۳۶ دلار بوده که این حجم از صادرات از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش دارد.

کوهگرد اظهار کرد: ۹۱.۱۳ درصد این صادرات به کشور افغانستان بوده و این کشور مهمترین هدف صادراتی استان است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی عنوان کرد: از مجموع صادرات قطعی استان ۵۲۱ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۲۸۰ کیلوگرم به ارزش ۹۴ میلیون و ۵۵ هزار و ۳۸۶ دلار به افغانستان بوده است، همچنین ۴۲ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۶۸۸ کیلوگرم به ارزش سه میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۸۹ دلار یعنی ۳.۲۵ درصد ارزش کل صادرات قطعی استان به کشور پاکستان انجام شده‌است.

او بیان کرد: در این مدت ۲۳ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۷۸۰ کیلوگرم به ارزش ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۲۷ دلار صادرات قطعی استان به کشور عراق بوده که ۲.۸۷ درصد ارزش صادرات خراسان جنوبی به کشور عراق را شامل می‌شود.

کوهگرد با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست سال یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۸۷۵ کیلوگرم کالا به ارزش ۵۹۶ هزار و ۱۲ دلار به کشور ازبکستان صادر شده که ۵۸ صدم درصد کل صادرات قطعی استان است، ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۹۷ هزار و ۳۷۸ کیلوگرم به ارزش ۲۳۱ هزار و ۹۵۲ دلار یعنی ۲۲ صدم درصد صادرات قطعی به کشور چین صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مجموع هفت کشور جهان هدف صادراتی خراسان جنوبی هستند، گفت: در این مدت ۲ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۹۰۵ کیلوگرم به ارزش ۲۰۲ هزار و ۴۶۲ دلار به کشور ترکیه صادر شده که ۲۰ صدم درصد ارزش صادرات استان به کشور ترکیه بوده است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.