سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از هفت هزار خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت در خراسان رضوی زمین رایگان گرفتند

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تاکنون به هفت هزار و ۵۶ خانوار مشمول طرح جوانی جمعیت در این استان زمین رایگان برای ساخت مسکن واگذار شده است.

وحید داعی گفت: بر اساس این قانون، تکلیف وزارت راه و شهرسازی تخصیص زمین رایگان به مشمولان آن است و این زمین‌ها در قطعاتی با مساحت حداکثر ۲۰۰ مترمربع واگذار شده است و صرفاً هزینه آماده‌سازی زمین از متقاضی گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: واگذاری زمین در شهرهای با نرخ باروری کمتر از ۲.۵ درصد مجاز است که در این راستا تاکنون در ۲۸ شهر خراسان رضوی زمین در قالب قانون جوانی جمعیت واگذار شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: به استناد ماده سه این قانون، چنانچه فرزند سوم خانواده‌های متقاضی از تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به بعد متولد شده و یا دارای چهار فرزند و بیشتر با سن کمتر از ۲۰ سال باشند و فرم "ج" آنان قرمز باشد، با هدف تشویق، فرم "ج" قرمز، مانع واگذاری نخواهد بود.

داعی اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند، همچنین می‌توانند در راستای قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین رایگان، از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن برای ساخت آن نیز استفاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.