سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین نوزاد مورد حمایت مرکز پیشگیری از سقط در بابل متولد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: محمد جواد نخستین نوزاد نجات یافته مرکز پیشگیری از سقط جنین "نفس" دانشگاه علوم پزشکی بابل دیده به جهان گشود.

دکتر سید علی مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: جمعیت و جوانی کشور یکی از موضوع‌های بسیار مهم محسوب می‌شود که تا کنون کار‌های موثری انجام و بخشی مهمی از کار‌ها بر عهده وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل از ظرفیت سمن‌ها به خوبی بهره‌مند خواهد شد و کارگروه طرح نفس یا نجات فرزندان سقط فعالیت دارد که اولین نوزاد تحت حمایت مرکز نفس شهرستان بابل دیده به جهان گشود.

وی افزود: مرکز نفس بابل مستقر در مرکز خدمات جامع سلامت شهید کشوری از بهمن‌ماه ۱۴۰۲ شروع به کار کرده است.

دکتر مظفرپور با بیان این مطلب که رویکرد مرکز نفس، فرهنگ‌سازی، مشاوره و حمایت از خانواده‌هایی است که به دلایلی تصمیم به سقط ارادی جنین خود می‌گیرند، اظهار کرد: فعالیت‌های این مرکز که با مشارکت معاونت بهداشتی، معاونت درمان دانشگاه و خیرین سلامت در محور‌های فرهنگ‌سازی، مشاوره و حمایت‌های همه‌جانبه بهداشتی، درمانی از مادرانی است که قصد سقط جنین دارند.

وی گفت: پیشگیری از سقط عمدی جنین و تغییر نگرش خانواده‌ها نسبت به این امر یکی از راهکار‌های تحقق سیاست‌های کلی جمعیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به این که آدرس مرکز نفس: بابل، کمربندی شرقی، بوستان ۱۷، پشت مدرسه حضرت زینب، مرکز خدمات جامع سلامت شهید کشوری و شماره تماس مرکز نفس ۰۹۰۱۰۳۱۳۰۲۲ است، ادامه داد: از همه خیرین عزیز تقاضا داریم با کمک‌های نقدی و غیر نقدی و یا اشتغال‌زایی برای پدرخانواده کمک کنند تا جانی نجات یابد وخانواده به سمت سقط جنین نروند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.