سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان:

علمی سازی حمل و نقل آینده درخشانی در این عرصه را رقم می‌زند

جولانژاد گفت: حمل و نقل گردش مالی فراوانی دارد و افراد قطعا می‌توانند زندگی خوبی را در آینده برای خود متصور باشند.

محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در آیین راه اندازی رشته تحصیلی حمل و نقل در هنرستان فنی و حرفه‌ای خوارزمی با اشاره به نقش بی بدیل حمل و نقل در معیشت گفت: از اساسی‌ترین نقش‌ها و مناسباتی که می‌تواند در زندگی مردم یک کشور اثر بخش و تاثیر گذار باشد، حمل و نقل است.

او افزود: استان خوزستان به واسطه وجود بندرگاه‌ها و صنایع بزرگ پتروشیمی و نفتی و کشاورزی جز قطب‌های بزرگ حمل و نقل کشور به شمار می‌رود و وجود بزرگترین بندر «فله بر» کشور که تامین کننده ۶۵ درصد کالا‌های اساسی کشور است نیز همین را نشان می‌دهد.

به گفته آقای جولانژاد خوزستان در حمل محصولات کشاورزی که از خوزستان به سایر نقاط کشور می‌روند نیز رتبه دوم را دارد که شامل ارسال ۴۶ میلیون تن کالا از مبادی استان به سایر نقاط کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اضافه کرد: در حوزه مسافر نیز بیش از ۶ میلیون نفر از مبدا استان به اقصی نقاط کشور تردد دارند که استان در این زمینه رتبه ششم را دارد.

این مقام مسئول می‌گوید: با این توضیحات، توسعه حمل و نقل باید از پایه دنبال شود و اولین گام ما در این عرصه که به فرایند و چرخه حمل و نقل کمک می‌کند، علمی کردن آن است تا در آینده دستاورد‌های شگرفی به دست آید.

او معتقد است که علمی سازی حمل و نقل می‌تواند بسیار مبارک باشد و در آینده اهداف مد نظر را محقق نماید.

جولانژاد خوزستان را به عنوان پیشگام در راه اندازی رشته حمل و نقل در مدرسه دانست و یادآور شد: انتظار می‌رود که هم نقش حمل و نقل پررنگ شود و هم اشتغال از این طریق برای جوانان ایجاد شود، زیرا این عرصه گردش مالی فراوانی دارد و افرادی که به آن وارد شوند، قطعا می‌توانند زندگی خوبی را در آینده برای خود متصور باشند.

او همچنین گفت که به دنبال راه اندازی رشته حمل و نقل در مقطع دانشگاهی خوزستان هست تا خوزستان در این زمینه در آینده نه تنها دچار چالش نباشد بلکه، حر کت‌های بزرگی را رقم بزند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.