سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس فدراسیون:

لیگ‌های استانی بیلیارد برگزار می‌شود

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: لیگ‌های استانی بیلیارد به منظور رشد و توسعه، پویایی، فرهنگ سازی و استعدادیابی این رشته ورزشی راه اندازی می‌شود.

علی سلطان پور رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: امروز نگاه به ورزش بیلیارد صرفا تفریح و سرگرمی نبوده و باید به عنوان یک ورزش حرفه‌ای که ورزشکارانی در سطح قهرمانی جهان و آسیا دارد به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: در همین راستا، برگزاری لیگ‌های حرفه بیلیارد در استان‌ها می‌تواند علاوه بر تقویت ورشکاران حرفه ای، در استعدادیابی و جذب حمایت کنندگان مالی برای ورزشکاران نیز کمک حال این رشته باشد و امیدواریم به زودی شاهد برگزاری اولین لیگ استانی به میزبانی قزوین باشیم.

رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد افزود: در حال حاضر بیش از ۲ هزار باشگاه ورزشی بیلیارد در کشور فعال بوده که هدفمند کردن برنامه‌های این باشگاه‌های می‌تواند فدراسیون را در مسیر اهداف خود که همان استعدادیابی و قهرمانی پروری است، کمک کند، بنابراین هیات‌های استانی باید در برنامه ریزی، هدف گذاری، برگزاری مسابقات و برنامه‌های آموزشی و ترویجی به کمک فدراسیون بولینگ و بیلیارد بیایند.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته در خصوص بعد فرهنگی رشته بیلیارد غفلت شده و علی رغم پرطرفدار بودن این رشته ورزشی به جامع هدف به درستی معرفی نشده، خاطرنشان کرد: در حالی که امروز تمام دنیا به بیلیارد به عنوان یک ورزش حرفه‌ای که با سلامت جسم و روح در ارتباط است، نگاه می‌کنند و حتی در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته این رشته ورزشی را به دلیل تاثیر زیادی که در کاهش استرس، افزایش تمرکز و روحیه دارد، آن را وارد مدارس نیز کرده اند.

سلطان پور تاکید کرد: اگر پیوست فرهنگی ورزش بیلیارد در فعالیت باشگاه‌ها گنجانده شود و در زمینه تولید محتوا و فرهنگ سازی این رشته ورزشی برنامه ریزی صورت گیرد شاهد رشد و ترویج آن در جامعه هدف خواهیم بود، این درحالی است که یک باور غلط در خصوص ورزش بیلیارد وجود دارد و عموم جامعه آن را محدود به قشری خاص می‌دانند در حالی بیشتر ورزشکاران حرفه ای، اعضای تیم ملی و قهرمانان این رشته از استان‌های مختلف کشور هستند و گستردگی و پراکندگی خوبی را نیز در بین ورزشکاران حرفه‌ای این رشته شاهد هستیم.

مجمع انتخاباتی هیات بولینگ و بیلیارد استان قزوین روز شنبه با حضور رییس فدراسیون برگزار شد و طی آن امیر جعفرزادگان با کسب حداکثر آرا به مدت چهار سال رییس هیات بولینگ و بیلیارد استان قزوین انتخاب شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.