رییس هیات ورزش دانش آموزی قزوین از آغاز طرح لیگ ورزش دانش آموزی با محوریت ۱۰۰ مسابقه طی ۱۰۰ روز در مدارس قزوین خبر داد.

سید حسین فاطمی رییس هیات ورزش دانش آموزی قزوین گفت: لیگ ورزش دانش آموزی به منظور ارتقا سلامت جسمی و روحی دانش آموزان در تمامی مقاطع مختلف تحصیلی و متناسب به سن دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود: برای مقاطع ابتدایی مسابقاتی از قبیل طناب زنی و بازی‌های بومی و محلی متناسب با سن دانش آموزان و ایجاد فضای شاد و مفرح برنامه ریزی شده و همچنین برای مقاطع بالاتر نیز مسابقات فوتبال، والیبال، بسکتبال، شطرنج و چند رشته ورزشی دیگر در راستای ایجاد روحیه رقابت و هیجان بین دانش آموزان به مرحله اجرا گذاشته شده است.

این مسئول بیان کرد: لیگ ورزش ۱۰۰ درصد برای نخستین مرتبه در مدارس قزوین برگزار شده و در قالب آن ۱۰۰ مسابقه ورزشی طی ۱۰۰ روز دانش آموزان را از شروع سال تحصیلی تا پایان آن درگیر رقابت‌های ورزشی می‌کند و این در حالی است که در سال‌های گذشته المپیاد‌های ورزشی به صورت مقطعی و جداگانه برگزار می‌شد.

وی اضافه کرد: برگزیدگان این رقابت‌ها در مسابقات منطقه‌ای حضور یافته و در نهایت تیم‌های منتخب وارد مسابقات استانی و کشوری می‌شوند.

مسابقات کشوری متوسطه دوره دوم بهمن ماه امسال و مسابقات کشوری دانش آموزان ابتدایی و متوسطه دوره اول نیز تیر و مرداد سال آینده برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار