سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بهزیستی قم:

۲ هزار و ۸۰۰ نابینا در قم از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند

مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به نزدیکی به‌روز عصای سفید، گفت: در سطح استان ۲ هزار و ۸۷۹ نابینا شناسایی شده که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

سیدصادق میرئی گفت: بهزیستی قم با اجرای برنامه‌های مستمر پیشگیری و غربالگری در حد امکان در مسیر کاهش معلولیت‌های مختلف از جمله نابینایی حرکت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی قم اضافه کرد: در حال حاضر کمک‌هایی از سوی بهزیستی استان ویژه افراد نابینا در حوزه‌های تحصیلی، معیشتی، حق پرستاری، پرداخت مستمری و حق ویژه پرستاری برای نابینایان دارای ضایعه نخاعی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی قم عنوان کرد: پیام اصلی روز ایمنی عصای سفید، شنیدن صدای نابینایان و درک مطالبات بر حق آنان برای دستیابی به یک زندگی سالم پویا و شکوفا است.

میرئی ادامه داد: مهم‌ترین مطالبات افراد نابینا و کم‌بینای قم را می‌توان در حق دسترسی کامل به امکانات آموزشی، بهداشت و سلامت، تردد ایمن در فضای شهری و مشارکت فعالانه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نام برد.

مدیرکل بهزیستی قم عنوان کرد: بسیاری از افراد نابینا و کم‌بینا با تکیه بر مهارت‌ها و تجارب خویش، به ظرفیت‌های لازم برای مشارکت فعال در عرصه‌های شغلی و اجتماعی دست یافته‌اند ولی شاهد آن هستیم که فرصت‌های شغلی موردنظر این افراد در پس تبعیض و ناآگاهی دستگاه‌ها از بین می‌رود و افراد دارای اختلال بینایی به‌رغم توانمندی‌های ارزنده خویش از دستیابی به شغل مناسب محروم می‌گردند.

 

روز ۱۵ اکتبر مصادف با ۲۳ مهرماه از سوی سازمان ملل به عنوان روز جهانی نابینایان یا عصای سفدی نامگذاری شده است. عصای سفید به دلیل خوب دیده شدن، نماد جامعه نابینایان است تا مردم و رانندگان به محض مشاهده آن ملاحظات لازم از حیث ایمنی و همراهی با نابینایان مدنظر داشته باشند.

۳۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قم قرار دارند که حدود ۲۳ هزار نفر از آنها را معلولان تشکیل می‌دهند که از این بین هشت هزار نفر با معلولیت‌های شدید روبه‌رو هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.