سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جذب ۶۹۷ پرستار و کمک پرستار در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

منگلیان گفت: تاکنون مجوز ۴۰۲ پرستار به صورت استخدامی، ۱۶۰ پرستار شرکتی و ۱۳۵ کمک پرستار را برای دانشگاه کسب و جذب کرده ایم.

پروین منگلیان با اشاره به کمبود نیروی پرستار در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این رابطه با تاکید بر لزوم افزایش نیروی پرستاری و توجه به مطالبات پرستاران، گفت: مهم ترین کار‌هایی که در حوزه پرستاری دانشگاه انجام شده است، اصلاح فرآیند‌های حوزه پرستاری و در راس آن ها اصلاح هرم نیروی انسانی و اقدامات نوآورانه در خصوص ارتقای مراقبت‌های پرستاری بوده است.

وی بیان داشت:  این دانشگاه از نظر نسبت پرستار به تخت رتبه خوبی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نداشت و آسیب جدی به مردم و پرستاران وارد می‌شد.

 مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: برای حل این مشکل، آمار‌های همه بخش‌ها و بیمارستان‌ها استخراج و مقایسه شد و توانستیم وزارت و سازمان امور استخدامی را قانع کنیم که ما دچار مشکل هستیم و مجوز جذب نیرو را اخذ کنیم.

وی ادامه داد: بر این اساس ما تاکنون مجوز تعداد ۴۰۲ پرستار به صورت استخدامی، ۱۶۰ پرستار شرکتی و ۱۳۵ کمک پرستار را برای دانشگاه کسب و جذب کرده ایم.

منگلیان گفت: بیشترین مراجعه به بیمارستان‌های ما از شهر‌های اطراف بوده و وجود اتباع، بار کاری ما را افزایش می‌دهد و امیدواریم امسال هم سهمیه خوبی در جذب نیروی انسانی به کرمان تعلق بگیرد.

وی در خصوص اقدامات نوآورانه گفت: تاسیس و راه اندازی ۱۹ واحد آموزش و پیگیری بیمار، کسب رتبه برتر کشوری در خصوص آموزش و پیگیری بیمار، الکترونیک سازی کلیه واحد‌های آموزش به بیمار، قرارگیری بیمارستان باهنر در بین ۶ بیمارستان الگو (مگنت) کشوری، قرارگیری بیمارستان باهنر در بین ۳ بیمارستان پایلوت الکترونیک سازی کشور، اصلاح فرآیند انتخاب مدیران پرستاری بیمارستان ها، یکپارچه سازی و هماهنگ شدن خدمات پرستاری در کلیه بیمارستان‌های تابعه، تمرکز بر توانمندسازی پرسنل، ارتقا صلاحیت حرفه‌ای پرسنل از ۲۴ درصد به ۶۸.۸ درصد و اجرای طرح اینترشیپ دانشجویان پرستاری با همکاری دانشکده پرستاری از اقدامات شاخص این حوزه بوده است.

مدیر پرستاری دانشگاه در ادامه تاکید کرد: امید است علاوه بر جذب نیرو و اصلاح هرم نیروی انسانی در حد استاندارد کشوری، با پرداخت به موقع معوقات کارکنان، اصلاح مبلغ اضافه کار و فوق العاده خاص، انگیزه و نشاط کادر پرستاری را داشته باشیم، در غیر این صورت نیروی انسانی فرسوده می‌شود و نم یتوان مراقبت لازم را آن گونه که شایسته است به مردم انجام داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.