سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی‌ان‌ان: مقاومت نیرو‌های حزب‌الله ناظران را شگفت‌زده کرده است

شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشت میزان مقاومت نیرو‌های حزب‌الله در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی به ویژه پس از ترور‌های اخیر، ناظران را شگفت‌زده کرده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت که میزان مقاومت نیرو‌های حزب‌الله در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان به ویژه پس از حملات وحشیانه و ترور‌های اخیر این رژیم در بیروت و سایر مناطق این کشور، بسیاری از ناظران را شگفت‌زده کرده است.

در گزارش شبکه خبری سی ان ان آمده است که نظامیان رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند جنگ علیه حزب‌الله لبنان بسیار دشوارتر از آن چیزی است که انتظار آن را داشتند. جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان ممکن است به بن‌بست ختم شود، زیرا درگیری‌های اخیر میان نظامیان این رژیم و نیرو‌های حزب‌الله در مرز لبنان ثابت کرد که پیروزی ارتش رژیم صهیونیستی در این جنگ آسان نخواهد بود.

در گزارش سی ان ان آمده است که تعداد زیادی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی که در لبنان می‌جنگند به این شبکه خبری گفته‌اند که سرزمین‌های باز و کوهستانی لبنان که خانه نیرو‌های حزب‌الله محسوب می‌شود، اجرای عملیات را برای ارتش رژیم صهیونیستی بسیار دشوارتر کرده است.

در گزارش سی ان ان با اشاره به این موضوع که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی بدون داشتن مجوز رسمی اجازه گفتگو با رسانه‌ها را ندارند، آمده است: به همین دلیل در این گزارش به نام هیچ یک از آنها اشاره نشده است.

یکی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که چالش اصلی ما این نیست که نیرو‌های حزب‌الله بسیار مجهز هستند یا آموزش‌های بیشتری دیده‌اند بلکه مشکل اینجاست که اعضای ارتش رژیم صهیونیستی بعد از ماه‌ها جنگ در یک قلمرو شهری (نوار غزه) وارد میدان جنگی شده‌اند که از سرزمین‌های باز یا کوهستانی تشکیل شده است.

در گزارش سی ان ان به نقل از این نظامی صهیونیستی آمده است که اگرچه ارتش رژیم صهیونیستی بر روی کاغذ به دلیل داشتن سلاح‌های پیشرفته و پیچیده، گردان‌های بزرگ، اطلاعات بهتر و متحدان نیرومند، به مراتب مجهزتر از نیرو‌های حزب‌الله است، اما این مزیت‌ها در جنگی که به طور نامنظم و نامتقارن در تپه‌های جنوبی لبنان در جریان است، اهمیت چندانی ندارد.

کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی: ارتش هنوز نتوانسته به هیچ یک از اهداف خود در مقابل نیرو‌های حزب‌الله دست یابد

بر اساس گزارش سی ان ان، دانیل سوبلمن کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی گفت که ارتش این رژیم در سال ۲۰۰۶ هم وضعیت مشابهی را در مقابل نیرو‌های حزب‌الله تجربه کرده بود.

وی افزود: حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ هم در مقابل یکی از قوی‌ترین ارتش‌های خاورمیانه قرار داشت، اما با وجود اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در آن زمان نیز دارای امکانات زیادی بود و روزانه صد‌ها حمله هوایی و توپخانه‌ای انجام می‌داد، اما در نهایت نتوانست حزب‌الله را شکست دهد و نیرو‌های این گروه توانستند هر روز صد‌ها موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کنند.

 سوبلمن در ادامه با اشاره به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی دو دهه گذشته را صرف آماده‌سازی برای مقابله با حزب‌الله کرده بود و انتظار داشت که نبرد با آن را بدون آسیب چندانی به پایان برساند تاکید کرد، اما حزب‌الله نیز در طول این دو دهه برای نبرد با نظامیان اشغالگر آماده شده بود و اکنون ارتش رژیم صهیونیستی در زمینی می‌جنگد که خانه حزب‌الله است و نیرو‌های این گروه بر آن مسلط هستند و می‌خواهند خسارات عظیمی را به ارتش رژیم صهونیستی وارد کنند.

این کارشناس افزود: سناریوی امروز دقیقاً همان چیزی است که در سال ۲۰۰۶ به وقوع پیوست و ارتش رژیم صهیونیستی با وجود برتری ظاهری هنوز نتوانسته به هیچ یک از اهداف خود دست یابد و تاریخ در حال تکرار شدن است.

مدیر بیمارستان زیو در شمال سرزمین‌های اشغالی از سیل بالای مجروحان و تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی خبر می‌دهد

سلمان زارکا مدیر بیمارستان زیو در شمال سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده است که از آغاز عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی، سیل مجروحان و تلفات نظامیان این رژیم به این بیمارستان سرازیر شده است.

وی افزود: صد‌ها مجروح در طول چند روز اول وقوع درگیری میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیرو‌های حزب‌الله در مرز لبنان به این بیمارستان انتقال یافته‌اند به طوری که فقط دوشنبه هفته گذشته (هفتم اکتبر / ۱۶ مهر) ۲۰ نظامی اشغالگر در جنگ علیه نیرو‌های حزب‌الله مجروح شدند.

در حالی که رژیم اسرائیل از آغاز عملیات در جنوب لبنان تاکنون به طور رسمی تنها به کشته شدن ۱۴ نظامی خود اعتراف کرده است، منابع حزب‌الله تعداد تلفات ارتش این رژیم از آغاز عملیات ارتش رژیم صهیونیستی را ۳۵ نفر اعلام کرده و تعداد مجروحان را صد‌ها نفر دانسته‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.