ده‌ها کشور اعزام کننده نیرو به یونیفل در بیانیه مشترکی خواستار تضمین امنیت صلح‌بانان سازمان ملل در لبنان شدند.  

۳۴ کشور از مجموع کشور‌های اعزام‌کننده نیرو به یونیفل (نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) بیانیه مشترکی امضا کرده و حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مواضع این صلح‌بانان را «به شدت» محکوم کردند. 

به گزارش گاردین، این بیانیه که به ابتکار لهستان نوشته شده، تاکید می‌کند که حضور نیرو‌های حافظ صلح با توجه به تشدید اوضاع در منطقه بسیار مهم است و حملات باید فورا متوقف شده و بررسی گردد. 

فرانسه، مجارستان، ارمنستان، برزیل، چین، بنگلادش، فنلاند، ایتالیا، قزاقستان و اسپانیا بخشی از کشور‌های امضا کننده این بیانیه هستند. 

رژیم صهیونیستی طی دو روز گذشته به مواضع نیرو‌های صلح‌بان سازمان ملل حمله کرده و حتی خواستار عقب‌نشینی آنان شده است. سخنگوی این نیرو‌ها امروز اعلام کرد علیرغم اینکه ۵ تن از صلح‌بانان تا کنون مجروح شده‌اند، اما کشور‌های اعزام کننده نیرو تصمیم گرفته‌اند که یونیفل در مواضع خود باقی بماند. آندره‌آ تننتی، سخنگوی یونیفل گفت: ««تصمیم مشترکی برای ماندن وجود داشت، زیرا مهم است که پرچم سازمان ملل همچنان در این منطقه برافراشته باشد و بتواند به شورای امنیت گزارش دهد.»

در همین حال، «مایکل هیگینز» رئیس‌جمهور ایرلند که کشورش در لبنان نیرو‌های نظامی دارد، درخواست عقب‌نشینی مطرح شده توسط رژیم صهیونیستی را «اهانت‌آمیز» خواند.

شایان ذکر است که یونیفل بیش از ۱۰ هزار نیروی حافظ صلح از ۵۰ کشور دارد. در این میان، بزرگ‌ترین مشارکت‌کنندگان کشور‌های اندونزی، ایتالیا و هند هستند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار