سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نخستین خانه هنر کودک آذربایجان غربی

نخستین خانه هنر کودک آذربایجان غربی به بهره داری رسید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خانه هنر کودک استان با هدف مهارت آموزی، آموزش رشته‌های مختلف هنری و تولید آثار هنری برمبنای هویت ایرانی اسلامی در ارومیه کار خود را آغاز کرده است.

زهرا آبسوران ادامه داد: اعضای این خانه ۱۰ نفر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی است و از تجهیزات لازم و مطلوب برخوردار شده است و در حال حاضر در ۲ رشته"تصویر سازی و کارت پستال سازی" فعالیت خواهند کرد.

این مقام ارشد استانی تاکید کرد: در راستای سیاست نوجوان محوری و فعالیت ها و نقش آفرینی بیشتر نوجوانان در کانون شاهد افتتاح خانه هنر کودک در ارومیه هستیم.

وی سامان دهی و سازمان دهی استعداد‌های ویژه و سرمایه گذاری روی کودکان را از دیگر اهداف خانه هنر کودک استان عنوان کرد و افزود: خانه هنر در مرحله اول در ۲ بخش تصویرسازی و کارت پستال سازی با رویکرد جدید شروع به فعالیت کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی می گوید: تولیدات اعضای خانه هنر که شامل تصویر سازی و کارت پستال و طرح‌های دیواری و طرح‌هایی برای تقویم‌ها و ایام محرم است ابتدا به فروشگاه‌های استان و در مرحله بعد به فروشگاه‌های کشوری ارسال خواهد شد.

آبسوران یادآورشد: همچنین تولید طرح‌هایی در جهت حفظ هویت ایرانی اسلامی از دیگر اهداف این کانون است تا نوجوانان به خلق آثاری بپردازند که محتوای ایرانی اسلامی دارد و این تولیدات هم روانه بازار شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهارکرد: برای نهادینه سازی و توجه به هویت ایرانی اسلامی یکی از مواردی که نوجوانان می‌توانند در آن زمینه کار کنند عروسک سازی است که که در بازار عروسک‌های با هویت ایرانی اسلامی دیده نمی‌شود یا کمتر دیده می‌شود و کودکان هم دراین خصوص اطلاعاتی ندارند که یادگیری این هنر هم می‌تواند گامی در جهت تبیین هویت ایرانی اسلامی بوده و نوجوانان را با این هویت پیوند دهد.

وی ادامه داد: برای آموزش اعضای خانه هنر از اساتید استانی و کشوری استفاده خواهد شد و پس از یادگیری و آموزش گروه اول ۱۰ نفره، گروه دیگری جایگزین آنها شده و آموزش‌های لازم برای آنها انجام خواهد گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.