سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارتی از زلزله ۴.۱ ریشتری نصرت آباد تا کنون گزارش نشده است /اعزام ۲ تیم ارزیاب هلال‌احمر به منطقه زلزله زده

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون‌خسارتی از زمین لرزه ۴.۱ ریشتری امروز شنبه در نصرت آباد زاهدان گزارشی به این مدیریت ارسال نشده است.

مجید محبی  اظهارکرد:زمین لرزه با قدرت ۴.۱ ریشتر در ۱۲ کیلومتری نصرت آباد سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه تیم‌های ستاد بحران به محل زلزله اعزام شدند، بیان کرد: زمان این زمین لرزه بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود:این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در عرض جغرافیایی ۲۹.۸۶ شمالی و طول جغرافیایی ۵۹.۸۶ رخ داده است.

وی ادامه داد: این زلزله در ۱۲ کیلومتری نصرت‌آباد،۱۱۲ کیلومتری سرجنگل و ۱۰۵ کیلومتری زاهدان رخ داد.
شهرکی اظهارکرد: تاکنون گزارشی از بروز خسارات مالی و جانی احتمالی این زلزله ارائه نشده است.

اعزام ۲ تیم ارزیاب

حسن مصفا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از اعزام ۲ تیم ارزیاب این جمعیت به محل حادثه زلزله ۴.۱ ریشتری نصرت آباد زاهدان خبر داد.

وی ادامه داد: در پی این حادثه ۲ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان اینکه این استان به عنوان پهناورترین استان کشور با وضعیت جغرافیایی خاص خود گاه چندین مخاطره طبیعی را به یکباره با هم تجربه می‌کند،افزود: گسل مَکُران مهمترین گسل در جنوب ایران است که قابلیت لرزه خیزی بالای ۹ ریشتر را دارد.

وی گفت: گسل مَکُران در صورت فعال شدن احتمال بروز سونامی در نواحی ساحلی این استان را دارد که در کشور نظیر این نوع گسل وجود ندارد.

مصفا بیان کرد: همچنین گسل های نصرت آباد، سراوان، زاهدان و سفیدآبه از دیگر گسل‌های مهم سیستان و بلوچستان بشمار می‌رود که در محدوده فعالیت آنها احتمال بروز زلزله وجود دارد.


نصرت آباد مرکز بخش نصرت آباد شهرستان زاهدان در ۱۰۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.