سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت روز جهانی آرتروز مطرح شد؛

علائم بروز آرتروز مفصل ران

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: آرتروز مفصل ران معمولا در سنین بالای ۵۰ سال رخ می دهد و حدود ۳۰ درصد افراد به آن دچار می شوند.

پرهام پارسانژاد، دببر انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: اگر هنگام سوار شدن و پیاده شدن از اتومبیل در مفصل ران خود درد احساس می کنید، این مفصل مستعد یک آسیب جدی است. آرتروز مهمترین علت بروز محدودیت در این مفصل است که معمولا در سنین بالای ۵۰ سال رخ می دهد و حدود ۳۰ درصد افراد به آن دچار می شوند که اکثریت با مردان است.

وی بیان کرد: محدودیت در کشیدن زانو به داخل شکم در حالت خوابیده، خشکی در لگن صبح ها هنگام برخاستن از تخت خواب، احساس درد در لگن و ران و چاقی، علائمی برای بروز آرتروز مفصل ران هستند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران تاکید کرد: هنگامی که آرتروز در مفصل ران پیشرفت می کند، حرکات به مرور محدود شده و عضلات اطراف آن ضعیف می شوند. بسیاری از افرادی که در لگن خود درد و محدودیت دارند، در کلیشه رادیوگرافی آن ها علامت مهمی دیده نمی شود.

وی تصریح کرد: در بسیاری از افرادی که اصلا درد و محدودیت حرکتی ندارند، کلیشه رادیوگرافی حکایت از تخریب وسیع مفصلی دارد.

پارسانژاد ادامه داد: مطالعات نشان داده که حتی کم شدن ۵ درصد از وزن بدن می تواند درد و ناتوانی را تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهد. بنابراین رژیم غذایی و تحرک متناسب با آرتروز هیپ می تواند یکی از راه های موثر در بهبود وضعیت بیمار باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.