سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل تونل دوم حیران نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای تکمیل تونل دوم حیران یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محبوب حیدری با اعلام این خبر گفت: با توجه به حجم بالای تردد در مسیر توریستی گردنه حیران در مسیر اردبیل، آستارا و ترافیک شدید به ویژه در ایام تعطیلات اجرای تونل دوم حیران در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به مشخصات فنی تونل دوم حیران افزود: مجموع تونل این پروژه و راه‌های طرفین آن ۲ کیلومتر و ۷۱۴ متر است که از این میزان ۷۳۰ متر تونل و ۶۰ متر گالری و مابقی راه‌های دسترسی طرفین است.
او با بیان اینکه حفاری مقطع فوقانی تونل در سال ۱۴۰۱ آغاز شده است، گفت: عملیات حفاری مقطع تحتانی و اجرای گالری ورودی تونل و در ادامه نیز اجرای پوشش‌های تونل اجرا شد و در حال حاضر ۷۲۰ متر از طول تونل مقطع برداری تکمیل و احداث سازه اصلی (پوشش بتنی داخل تونل) به اتمام رسیده است.
حیدری بیان کرد: اجرای عملیات بتن‌ریزی پاشنه طرفین، عایق‌های حفاظتی و رطوبتی سه لایه و همچنین گالری و لاینینگ (پوشش بتنی داخل) تونل تکمیل شده و ادامه عملیات نیز به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.
او گفت: ۳۸ هزار متر مکعب خاکبرداری، استفاده از ۹۹۸ تن میلگرد و آرماتور و همچنین تزریق ۱۱ هزار و ۸۰۰ متر مکعب بتن در مرحله اجرای لاینینگ از ویژگی‌های برجسته و فنی این طرح عمرانی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: علاوه بر عملیات عمرانی و اجرایی داخل تونل، در حال حاضر عملیات خاکی و ابنیه فنی راه‌های طرفین تونل دوم حیران با جدیت تمام در دست اجراست.
حیدری در ادامه تسهیل تردد ایمن، کاهش زمان سفر بویژه در ایام تعطیلات، کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از اتلاف زمان را از مهم‌ترین مزایای این پروژه عنوان کرد.
او گفت: در حال حاضر با تلاش‌های پیمانکار طرح و نظارت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل پروژه تونل دوم حیران به مراحل پایانی نزدیک شده و بعد از تکمیل مسیر‌های دسترسی و نصب تاسیسات برقی و روشنایی، این طرح امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.