سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از مجتمع ICT و ایستگاه کنترل ماهواره در آذربایجان غربی

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: تا پایان سال جاری مجتمع ICT و ایستگاه زمینی کنترل ماهواره در استان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دو پروژه مهم و بزرگ مجتمع ICT استان و ایستگاه زمینی کنترل ماهواره سلماس در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال استان تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

قاسم جلیلی نژاد با اشاره به جزئیات پروژه مجتمع ICT استان، تصریح کرد: این پروژه مهم با زیربنای بیش از ۶ هزار متر مربع دارای فضا‌های کاربردی برای مدیریت یکپارچه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، خدمات ارتباطی عمومی روستایی، پایش فرکانس، مدیریت زیرساخت ارتباطات استان، باجه‌های عملیاتی پست و پست بانک، دارای فضای مستقل و مناسب برای کسب و کار‌های نوآفرین و فضا‌های کاربردی دیگر، از جمله سرور روم با قابلیت توسعه به دیتا سنتر از محل بودجه عمرانی طرح ایجاد و توسعه متوازن منطقه‌ای خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال احداث می‌باشد.

جلیلی نژاد در ادامه به احداث ایستگاه زمینی کنترل ماهواره در شهرستان سلماس اشاره کرد و افزود: ایستگاه سلماس در زمینی به وسعت ۴۰ هکتار جهت کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجشی در حال احداث می‌باشد.

مدیر کل ارتباطات افزود: راه اندازی این مرکز بر اساس استاندارد‌های سختگیرانه و با رعایت ۲۰ آیین نامه بین المللی و استاندارد در حوزه‌های پدافند غیر عامل، الکترونیک و ایمنی طراحی گردیده است که با راه اندازی مرکز امکان توسعه کسب و کار‌های فضا پایه در استان فراهم میگردد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.