سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات لایروبی رودخانه های شهرستان طالقان

مدیر امور منابع آب شهرستان طالقان استان البرز از آغاز لایروبی رودخانه های دائمی و فصلی این شهرستان با هدف پیشگیری از جاری شدن سیل و فرسایش خاک خبر داد.

خرسند گفت: با توجه به شیب تند رودخانه های کوهستانی و احتمال طغیان آنها در فصل بارش ، لایروبی این منابع آبی در برنامه کاری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شیب تند و پرخروش رودخانه های کوهستانی طالقان سبب شده تا در زمان بارش های تندری شاهد طغیان این رودخانه ها و فرسایش خاک باشیم.

اسماعیلی خرسند گفت: به منظور مقابله با خطر سیل در این رودخانه ها و افزایش توان گذردهی سیلاب ، قرارداد پروژه های لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها با شرکت های پیمانکاری منعقد شده و کار با جدیت در دست اقدام است.

وی اظهار کرد:در زمان حاضر عملیات لایروبی نقاط آسیب خیز رودخانه های خسبان و جزینان به طول تقریبی۲ هزارو۳۰۰ متر و رودخانه زالوچای به طول تقریبی ۷۴۰ متر به اتمام رسیده است.

اسماعیلی خرسند گفت : اکنون لایروبی رودخانه های هرنج به طول تقریبی ۶۶۰ متر و حسنجون به طول یک هزارو۶۵۰ متر در دست اقدام است.

مدیر امور منابع آب شهرستان طالقان ادامه داد : لایروبی رودخانه های میراش، تکیه ، شاهرود محدوده جوستان ، شاهرود محدوده گراب به گته ده تا دراپی ، کش رود ، دهدر و آسکان ، مسیل گته ده ، گراب و عالیزن مطابق برنامه لایروبی خواهد شد.

این مسئول بیان کرد : همچنین برنامه لایروبی رودخانه دیزان رود در محدوده روستاهای پراچان، خیکان، دیزان و مهران در دستور کار شرکت آب منطقه ای البرز قرارگرفته است.

اسماعیلی خرسند گفت: برای صیانت از منابع آب زیر زمینی امسال ۲۷ حلقه چاه غیرمجاز در طالقان شناسایی شده که انسداد۱۶ حلقه آنها در دست اقدام است.

وی افزود: تاکنون پنج حلقه چاه کشاورزی در طالقان هوشمند سازی شده و سه حلقه دیگر نیز در دست اقدام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.