۱۸۵ دستگاه تجهیزات راهداری آماده مقابله با خطرات احتمالی بارش باران در بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به پیش‌بینی بارش باران از اواخر هفته جاری در استان گفت: ۱۸۵ دستگاه تجهیزات راهداری در محور‌های مواصلاتی استان بوشهر مستقر شد.

عبدالکریم اخترشناس روز چهارشنبه در بوشهر با اشاره به آمادگی نیرو‌های راهداری برای خدمات‌رسانی به مردم در محور‌های جاده‌ای استان بوشهر، اظهار کرد: در این راستا محور‌های خطرساز استان بوشهر در یکسال گذشته رفع حادثه شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی بارش باران در استان بوشهر خاطرنشان کرد: اداره‌کل هواشناسی از بارش باران در اواخر هفته جاری در استان بوشهر خبر داد و در راستای جلوگیری از جاری شدن سیل تمام پل‌ها و مسیل و مسیر‌های عبور آب لایروبی و پاکسازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از آماده‌باش نیرو‌های راهداری خبر داد و گفت: برای مقابله با هرگونه حادثه ۱۸۵ دستگاه تجهیزات راهداری در محور‌های مواصلاتی استان بوشهر مستقر شده است.

اخترشناس، تیم‌های راهداری در محور‌های جاده‌ای استان بوشهر را متشکل از ۲۰۰ نیروی مجرب در قالب ۲۴ تیم اعلام و خاطرنشان کرد: تیم‌های راهداری برای مقابله با بحران‌های احتمالی در تمامی محور‌های استان مستقر شده است.

وی، پاکسازی مسیر آب در پل‌ها و ابنیه‌های فنی راه‌ها را یادآور شد و افزود: تجهیزات راهداری در نقاط مستعد جاری شدن سیل استان مستقر هستند و یک‌هزار و ۸۴۰ دستگاه پل و مسیر عبور آب باران لایروبی شده است.

بر این اساس اداره کل هواشناسی بوشهر نسبت به وضعیت ناپایدار جوی همراه بارش باران، رگبار و رعد و برق در هفته جاری هشدار داد لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج دریا خلیج فارس از جمله مخاطرات آخر هفته جاری در استان بوشهر اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.