سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کرمانشاه:

خدمت به مردم از همه عبادت‌ها بالاتر است

امام جمعه کرمانشاه خدمت دلسوزانه و خالصانه به مردم را شرط تحقق سربازی واقعی امام زمان (عج) خواند و گفت: خدمت به مردم از همه عبادت‌هایی که انجام می‌دهیم بالاتر است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری با حضور در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی؛ بیان کرد: مأموریت‌های نیروی انتظامی متنوع، حساس، تخصصی، تاثیرگذار و به طور مستقیم مرتبط با زندگی روزمره مردم است.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت‌های امام راحل (اعلی‌الله‌مقامه) و بعد هم فرماندهی معظم کل قوا، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در این عالم است که همه نیرو‌های نظامی و انتظامی آن و کسانی که مأموریت‌های حاکمیتی انجام می‌دهند و به مردم خدمت می‌کنند؛ این افتخار را دارند که سرباز حضرت ولی‌عصر (ارواحنافداه) هستند.

وی با بیان اینکه همه ما سرباز فرماندهی هستیم که در تمام لحظات شبانه‌روز نسبت به وضع و حال ما آگاه است و از ما مراقبت می‌کند؛ اظهار کرد: اگر مراقبت آن حضرت نبود، مقاومت در برابر نظام سلطه و جبهه استکبار جهانی با آن همه ثروت و سرمایه و امکانات و تجهیزات بر ما بسیار دشوار می‌شد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه گفت: اینکه ما به‌رغم جنگ‌ها، ترور‌ها و تحریم‌های فلج‌کننده، به‌فضل الهی در مقابل همه نظام سلطه به‌عنوان کشوری دارای ثبات و امنیت بسیار بالا در دنیا شناخته شده‌ایم؛ با عنایت و حمایت حضرت ولی‌عصر (ارواحنافداه) و هدایت‌های نایب به‌حق ایشان، فرمانده معظم کل قوا، رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به اینکه یادآوری اینکه سرباز حضرت ولی‌عصر (ارواحنافداه) باید در تمام لحظات کار و زندگی برای رضای خدا نیت کند؛ عنوان کرد: برای تحقق سربازی حضرت ولی‌عصر (ارواحنافداه) باید فضا را معنوی کنیم؛ به این معنا که خود را از فضای مادی که معمولاً شیطان در آن نفوذ کرده و انسان را وسوسه می‌کند خارج کنیم و وارد فضای معنوی شویم و فضای معنوی با ذکر و یاد خداوند متعال ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم قرائت ادعیه و زیارات، افزود: آیت‌الکرسی روح انسان را ملکوتی و دل او را معنوی می‌کند و از انسان در برابر خطرات که مهم‌ترین آنها وسوسه شیطان است، محافظت می‌کند. خواندن روزانه سوره‌های چهارقُل، دعای سیفی صغیر و زیارت عاشورا نیز بسیار توصیه شده‌اند و انسان آثار آنها را خواهد دید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با ذکر این نکته تفاوت خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی با بقیه حکومت‌ها در روح ولایت حاکم بر آن است، خاطرنشان کرد: اینکه مجموعه نیرو‌های نظامی و انتظامی ما تحت ولی‌امر فقیه جامع‌الشرایط، نایب امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) خدمت می‌کنند، روحی به کار نیرو‌های عزیز و پرتلاش ما می‌دهد که در دنیا نظیر ندارد.

امام‌جمعه کرمانشاه بیان کرد: آن چیزی که باعث می‌شود مجموع مأموریت‌های ما روح الهی، معنوی، آسمانی و ابدی پیدا کند، این است که انسان تحت امر یک فرمانده الهی و آسمانی خدمت کند که آن‌هم در دوره غیبت کبری در عالم مصداق ندارد جز این‌که انسان تحت امر فقیه جامع‌الشرایط که نماینده و نایب عام حضرت ولی‌عصر (ارواحنافداه) است، خدمت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.